עבור לתוכן העמוד
Menu

רוסיה תומכת במיעוטים במזרח התיכון אל מול הרוב הסוני

את ביקורו של ולדימיר פוטין בישראל, זמן קצר מיד לאחר שנבחר בשנית לנשיא רוסיה, יש להבין על רקע העובדה שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, עדיין לא מצא לנכון לבקר בישראל, הנחשבת לבעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון. יש לשים לב גם שהנשיא פוטין בחר לבקר באתרים הקדושים לנצרות: האתרים בבית לחם ובנהר הירדן. פירוש […]

את ביקורו של ולדימיר פוטין בישראל, זמן קצר מיד לאחר שנבחר בשנית לנשיא רוסיה, יש להבין על רקע העובדה שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, עדיין לא מצא לנכון לבקר בישראל, הנחשבת לבעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון.

יש לשים לב גם שהנשיא פוטין בחר לבקר באתרים הקדושים לנצרות: האתרים בבית לחם ובנהר הירדן. פירוש הדבר, בייחוד על רקע תמיכת ארה"ב באחים המוסלמים במצרים, שרוסיה מושיטה את ידה לנוצרים במזרח התיכון, בעוד ארה"ב מושיטה את ידה למוסלמים במזרח התיכון. ביקורו של פוטין במדינת היהודים מדגיש את המסר שרוסיה, בשעת משבר זו באזורינו, תומכת במיעוטים מול הרוב הסוני.

הדברים האלה יש בהם כדי להעניק הסבר למדיניותה של רוסיה בסוריה. גם בסוריה הכוחות התומכים בבשאר אלאסד הם בעיקר קבוצות המיעוטים: עלאווים, דרוזים, יזידים ובמידה רבה מאוד גם הכורדים. ישראל לא צריכה בשום פנים ואופן להצדיק את שפיכות הדמים בסוריה, אבל יש טעם בנקודת ההשקפה הרוסית שיש סכנות לא פחותות בתמיכת ארה"ב בהשתלטות האסלאם הסוני על המזרח התיכון.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה

תגובות

1. איך זה מסביר את יחסיה עם איראן?

 

2. ההפך הוא הנכון