עבור לתוכן העמוד
Menu

האחים המוסלמים מסיטים את תשומת ליבו של הרחוב הערבי נגד ישראל

בעולם הערבי מורגשת תכונה לקראת הפניית תשומת הלב של דעת הקהל לבעיית ירושלים. היום, בירדן ובקטאר מתכנסות ועידות ל"הצלת ירושלים" על מנת לארגן צעדות ענק לעבר גבולותיה של ישראל. הרוח החיה בהתארגנויות הללו היא תנועת האחים המוסלמים וחמאס בראשם, וזאת על מנת לאחד את כל תנועות המחאה הערביות הידועות כ"אביב ערבי" תחת דגל האסלאם ולהפנות את מרצם […]

בעולם הערבי מורגשת תכונה לקראת הפניית תשומת הלב של דעת הקהל לבעיית ירושלים. היום, בירדן ובקטאר מתכנסות ועידות ל"הצלת ירושלים" על מנת לארגן צעדות ענק לעבר גבולותיה של ישראל.

הרוח החיה בהתארגנויות הללו היא תנועת האחים המוסלמים וחמאס בראשם, וזאת על מנת לאחד את כל תנועות המחאה הערביות הידועות כ"אביב ערבי" תחת דגל האסלאם ולהפנות את מרצם של העמים הערביים לאפיקים דתיים, ובראשם שחרור ירושלים. למעשה, זהו "מסע צלב" מוסלמי נגד ישראל.

דווקא בתקופה טעונה שכזו, על ישראל לנקוט במספר אמצעים על מנת לקדם את פני הרעה. בראש ובראשונה עליה לנקוט יד קשה נגד פרחחי תג מחיר, המשליכים גפרורים בוערים לתוך חבית אבק שריפה. שנית, על ישראל להאיץ את אישורן של תוכניות פיתוח במזרח הבירה המיועדות לתושבים הפלסטינים.

אין צורך לומר כי הפניית אי-השקט הערבי לכיוונה של ישראל יעשה שירות רע לעמים הערביים. במקום לעסוק בבעיות הקיומיות של החברות הערביות, האחים המוסלמים מבקשים להסיט את תשומת ליבם לבעיות אחרות. האחים המוסלמיםנמצאים במצוקה מכיוון שדעת הקהל הערבית הביאה אותם לשלטון, אבל אין להם פתרונות, והדוגמא לכך היא ששלטון חמאס בעזה רחוק מלהלהיב.

הפלסטינים של מזרח ירושלים ידעו להעריך את היתרונות שהיו להם תחת שלטון ישראל והם לא השתתפו באינתיפאדות הקודמות. אין ביטחון שמצב זה ימשך.

אמנם האחים המוסלמים ישקיעו מאמץ רב בהסטת תשומת ליבו של הרחוב הערבי לכיוונה של ישראל, אבל אין ביטחון שיצליחו בכך. גם אין ביטחון שהפלסטינים של מזרח ירושלים יגררו אחר התעמולה הזו, אבל אין זה פוטר את ישראל מלתת את חלקה על מנת לשמור את ירושלים מאוחדת.

תגובות

1. מנהיגי ערביי ישראל שותפים לא קטנים בנושא הזה !
עוז אברהמס קיסריה (26/02/2012 16:57:52)