עבור לתוכן העמוד
Menu

סוגיית הדרת נשים – מרכזית גם במאבק על צביונו של "האביב הערבי"

סוגיית הדרת נשים איננה מרעישה רק את דעת הקהל בישראל, אלא היא גם נושא העומד במרכז המאבק על צביונו של מה שמכונה "האביב הערבי". בשבוע שעבר פרסם השבועון המצרי "רוז אל-יוסוף" מאמר ובו פירט את העניינים התלויים ועומדים בין תנועת האחים המוסלמים לבין ארה"ב במגעים השקטים שמנהלים שני הצדדים. מתברר כי סוגיית הדרת הנשים היא בין הבעיות […]

סוגיית הדרת נשים איננה מרעישה רק את דעת הקהל בישראל, אלא היא גם נושא העומד במרכז המאבק על צביונו של מה שמכונה "האביב הערבי". בשבוע שעבר פרסם השבועון המצרי "רוז אל-יוסוף" מאמר ובו פירט את העניינים התלויים ועומדים בין תנועת האחים המוסלמים לבין ארה"ב במגעים השקטים שמנהלים שני הצדדים.

מתברר כי סוגיית הדרת הנשים היא בין הבעיות המרכזיות המהוות אבן נגף להשגת הבנה אמריקנית עם תנועת האחים המוסלמים. על פי הדיווח, האחים המוסלמים גורסים כי היות והחוקה העתידית של מצרים אמורה לקבוע שמצרים הינה מדינה מוסלמית, התיירות הבאות לבקר במצרים חייבות להתחשב בכך ולבקר במצרים בבגדים צנועים. ארה"ב, כך מדווח ב"רוז אל-יוסוף", מסרבת לקבל עמדה זאת, ולמעשה כל ההבנות בין ארה"ב לבין הזרמים האסלאמיים במצרים תקועות בסוגיה זו.

היבט אחר בא לידי ביטוי במאבק הפנימי בין הליבראלים המצריים לבין האחים המוסלמים לגבי צביונה של כיכר "אלתחריר". בעקבות הסערה שהתחוללה במצרים למראה הצעירה שתוך כדי גרירתה על הכביש הופשטה למחיצה בידי הצבא, קבעו חכמי האחים המוסלמים כי אישה בכלל לא צריכה להימצא במחיצת גברים בהפגנות הכיכר.

למעשה, האחים המוסלמים והצבא משתפים פעולה נגד כיכר "אלתחריר" על כל היבטיה, ובעיקר נגד עצם ההתכנסות בה. אחת הקבוצות של הליבראלים הצעירים במצרים בחרה בכוונה להעמיד כדוברת שלה בחורה צעירה ויפה, המפגינה לראווה רעמת שיער מתגרה. צעירה אחרת פרסמה תמונת עירום שלה בדף הפייסבוק הפרטי שלה ובמדינות אחרות בצפון אפריקה ידועניות ליבראליות מופיעות בלבוש מתגרה בעמודי שער של עיתוני נשים.

הבלוג לעיל משקף את דעת הכותב בלבד ואיננו מהווה עמדה רשמית של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה

הוספת תגובה קישור ישיר לרשומה

לרשימת הפרסומים בבלוג

תגובות
1. זה נבלה וזה טרפה
תמר (12/01/2012 13:46:19)