עבור לתוכן העמוד
Menu

מי עומד מאחורי המשט השני לעזה?

  מוחמד סוואלחה הוא המנהל והמתאם של המשט הנוכחי. מדובר בדמות בכירה בארגון האחים המוסלמים שפועלת מבריטניה וקשורה לחמאס. ניתן לקשור רבים מהארגונים המשתתפים ל"קואליציית הצדקה" (Union of Good), קואליציה של ארגוני צדקה אירופאים המסופחת לאחים המוסלמים, שב-2008 סומנה כארגון טרור על ידי משרד האוצר האמריקאי בשל המימון שהיא מעבירה לחמאס. "קואליציית הצדקה" יוסד על ידי שייח' […]

 


  • מוחמד סוואלחה הוא המנהל והמתאם של המשט הנוכחי. מדובר בדמות בכירה בארגון האחים המוסלמים שפועלת מבריטניה וקשורה לחמאס. ניתן לקשור רבים מהארגונים המשתתפים ל"קואליציית הצדקה" (Union of Good), קואליציה של ארגוני צדקה אירופאים המסופחת לאחים המוסלמים, שב-2008 סומנה כארגון טרור על ידי משרד האוצר האמריקאי בשל המימון שהיא מעבירה לחמאס. "קואליציית הצדקה" יוסד על ידי שייח' יוסוף קראדאווי, מנהיג בקנה מידה בינלאומי של האחים המוסלמים, זמן קצר לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה ב-2000.
  • באשר לאחים המוסלמים, ניתן לראות בבירור שני מרכזים עיקריים של הארגון. בזירה האירופאית והבינלאומית, מופגנת שוב המרכזיות של האקטיביסטים שבסיסם בבריטניה, בעוד במזרח התיכון בולט הסניף הירדני.
  • מארגנים מרכזיים אחרים כוללים את תנועת הסולידריות הבינלאומית (International Solidarity Movement) האנטי-ישראלית, כמו גם סוציאליסטים, אנשי שמאל רדיקלי, מאירופה וארה"ב. רבים מהמארגנים העיקריים של המשט הצהירו שהמטרה הראשית שלהם היא ליצור פרובוקציות ולפגוע בתדמית של ישראל.
  • בעקבות מבצע עופרת יצוקה בעזה, שהסתיים בינואר 2009, נערכה סדרה של כנסים בינלאומיים בטורקיה שמטרתם לארגן מחדש את המאבק נגד ישראל. בכנס בפברואר 2009 השתתפו 200 אנשי אקדמיה מוסלמים רדיקליים שהתייצבו למפגש עם פקידי חמאס בכירים כדי לתכנן "חזית ג'יהאד שלישית" חדשה (בנוסף לאפגניסטן ועיראק) שמתרכזת בעזה. הכנס הוליד את הצהרת איסטנבול, התומכת בחמאס, שגם הצדיקה תקיפה של כוחות ימיים זרים שעלולים לנסות למנוע הברחת נשק לעזה.
  • באופן כללי, אותם המארגנים של המשט הראשון עומדים מאחורי המשט השני, למעט מספר שינויים. החשובה ביותר היא ההחלטה של ה-IHH שלא לשלוח את ה"מאווי מרמרה", הספינה שהקנתה למשט הראשון את פרסומו בעקבות ההתנגשויות האלימות בין פעילי IHH וצה"ל, שבהן נהרגו תשעה טורקים. במקום ליטול את ההובלה, ה-IHH הסתפק הפעם בהצבת פעילים על ספינות אחרות.
  • כך, המשט רחוק מלהוות מאמץ שוחר שלום והומניטארי לתמיכה בפלסטינים בעזה. במקום זאת, יש להתייחס אליו כמאמץ משמעותי למען תמיכה בחמאס ולדה-לגיטימציה לישראל באמצעות "ברית אדומה-ירוקה" של אנשי שמאל ואיסלאמיסטים.

 

תגובות
1. משט לעזה
g.r תל אביב (05/07/2011 14:52:30)

2. איפה הכוח להראות לעולם אמת
y.c (19/07/2011 19:37:53)