עבור לתוכן העמוד
Menu

כיצד התקשורת הערבית רואה הכרזה על מדינה פלסטינית

  המומנטום להקמת מדינה פלסטינית התחיל לפני שנתיים עם תוכנית רצינית שהוצגה על ידי ראש הממשלה הפלסטינית, סלאם פיאד. בנוסף, הנשיא ברק אובמה בנאומו לעצרת הכללית של האו"ם ב-2010 הכריז, כי פלסטין צריכה להפוך לחברה מלאה באומות המאוחדות עד סתיו 2011. בניגוד לדיון הנמרץ המתקיים בישראל לגבי התוכנית הפלסטינית לבקשת תמיכה למדינה בספטמבר בעצרת הכללית […]

 


  • המומנטום להקמת מדינה פלסטינית התחיל לפני שנתיים עם תוכנית רצינית שהוצגה על ידי ראש הממשלה הפלסטינית, סלאם פיאד. בנוסף, הנשיא ברק אובמה בנאומו לעצרת הכללית של האו"ם ב-2010 הכריז, כי פלסטין צריכה להפוך לחברה מלאה באומות המאוחדות עד סתיו 2011.
  • בניגוד לדיון הנמרץ המתקיים בישראל לגבי התוכנית הפלסטינית לבקשת תמיכה למדינה בספטמבר בעצרת הכללית של האו"ם, התקשורת הערבית עסוקה בגל השינויים ששוטף את המדינות הערביות, ומשאירה מעט מקום לדיון בתוכנית הפלסטינית המתוכננת.
  • יש פרשנים שמאמינים כי התוכנית הערבית היא חלום ושכדי להציל את כבודם עדיף לא לדחוף את התוכנית עד הסוף, מאחר שהצעד הזה לא יביא להקמת מדינה פלסטינית בשטח בעקבות ההתנגדותן של ישראל וארה"ב. אחרים מאמינים שמחמוד עבאס מבקש להשתמש בהצהרה כטקטיקה לטרוף את הקלפים ולהשיג תנאים טובים יותר.
  • התקשורת הערבית חוזה כי הכרזה על מדינה על ידי הפלסטינים לא תתורגם לשינויים מיידיים בשטח. לכל מדינה פלסטינית תהיה חסרה הריבונות והרשות, עם גבולות שיוכתבו על ידי עובדות מסוימות בשטח – גדר הביטחון, ההתנחלויות, השליטה הישראלית בירושלים, כמו גם התלות הכלכלית המתמשכת בישראל.
  • הסכם אוסלו II משנת 1995 קבע כי אף צד לא ייזום או יבצע צעד כלשהו שישנה את הסטטוס של הגדה המערבית ועזה. כדי להימנע מהאשמות ישראל של שבירת הסכמי אוסלו, יש הממליצים לפלסטינים להתנער מכל המחויבויות של הסכמי אוסלו, תחת האמתלה שישראל לא מימשה את כל המחויבויות שלה.