עבור לתוכן העמוד
Menu

שינוי בהנהגת אלקאעידה עלול להכניס את ישראל לטווח התעניינותה

בשבוע שעבר פירסם ארגון אלקאעידה סרטון חדש של מנהיגו, איימן אלזוואהירי, שיש לו משמעויות רבות, אבל ישראל חייבת לשים לב להיבט אחד חשוב, שבו שונה אלזוואהירי ממייסד הארגון שחוסל, אוסמה בן לאדן. בסרטון החדש הרבה איימן אלזוואהירי להעלות על נס את הבעיה הפלסטינית. השידור נפתח בקטע שבו בן לאדן עצמו מדבר על חשיבותה של הבעיה הפלסטינית, ולאורך […]


בשבוע שעבר פירסם ארגון אלקאעידה סרטון חדש של מנהיגו, איימן אלזוואהירי, שיש לו משמעויות רבות, אבל ישראל חייבת לשים לב להיבט אחד חשוב, שבו שונה אלזוואהירי ממייסד הארגון שחוסל, אוסמה בן לאדן.

בסרטון החדש הרבה איימן אלזוואהירי להעלות על נס את הבעיה הפלסטינית. השידור נפתח בקטע שבו בן לאדן עצמו מדבר על חשיבותה של הבעיה הפלסטינית, ולאורך השידור כולו התייחס סגנו, שהפך כעת למנהיג הארגון, לבעיה הזאת כמה וכמה פעמים.

למעשה, מלבד הקטע שאלזוואהירי טרח להביא מהופעתיו המרובות של אוסמה בן לאדן, מייסד אלקאעידה מיעט להתייחס לבעיה הפלסטינית ולא ראה בה עניין מרכזי וחשוב. בן לאדןהעניק את מירב תשומת הלב למלחמה בארה"ב וראה בחזית הזאת את עיקר מאבקו. על מנת להבין את ההבדל בין בן לאדן לבין אלזוואהירי יש להכיר את הרקע השונה שמהם באו השניים. בעוד אוסמה בן לאדן היה תימני שגדל בערב הסעודית והשתייך לזרם הסלאפי, הרי איימן אלזוואהירי הוא מצרי שמקורו באחים המוסלמים ושעבר תהליך של הקצנה במסגרת ה"גמאעאת" של מצרים, שמתוכם יצאו רוצחיו של הנשיא סדאת.

הנושא הפלסטיני קרוב מאוד לליבם של האחים המוסלמים ובמלחמת השיחרור הם גם התגייסו לצבא המצרי כדי להילחם בישראל. הסלאפים, לעומת זאת, לא מתייחסים לבעיה הפלסטינית כבעיה מרכזית ומבחינתם, הפלת בית סעוד וגירוש האמריקאנים מחצי האי עומד בראש סדר היום.

לפיכך, יש לעקוב אחר השינויים בהנהגת אלקאעידה. אם אלזוואהירי ודומיו ישתלטו על הארגון, הרי יש לחשוש שגם ישראל תיכנס לטווח התעניינותם.

תגובות
1. אם אינני טועה,
רפי י-ם (12/06/2011 18:54:02)

2. ככל שגובר האיום על ישראל, כך גובר הסיכוי להינצל ממכת התקיעות
אייל תל אביב-יפו (20/06/2011 14:07:52)