עבור לתוכן העמוד
Menu

ניסיון ההתנקשות בשגריר ישראל בירדן: ככל הנראה לא עבודתה של אלקאעידה

תעלומה אופפת את ניסיון ההתנקשות בחיי שגריר ישראל בירדן והצוות הדיפלומטי בסוף השבוע שעבר. אחת ההשערות הייתה כי אלקאעידה עומד מאחורי המעשה וזאת בגלל החשיפה, שירדן מעורבת עמוקות במלחמה נגד הטליבאן באפגניסטן. ואולם, בחינת הנסיבות הפוליטיות מרחיקות את האפשרות שאלקאעידה עומדת מאחורי המעשה וזאת מכמה טעמים: ראשית, זה איננו מודוס אופרנדי שהוא תו הזיהוי של […]


תעלומה אופפת את ניסיון ההתנקשות בחיי שגריר ישראל בירדן והצוות הדיפלומטי בסוף השבוע שעבר. אחת ההשערות הייתה כי אלקאעידה עומד מאחורי המעשה וזאת בגלל החשיפה, שירדן מעורבת עמוקות במלחמה נגד הטליבאן באפגניסטן. ואולם, בחינת הנסיבות הפוליטיות מרחיקות את האפשרות שאלקאעידה עומדת מאחורי המעשה וזאת מכמה טעמים: ראשית, זה איננו מודוס אופרנדי שהוא תו הזיהוי של אלקאעידה. אלקאעידה מתמחה בפיגועים סימולטניים רבי רושם, שנועדו ליצור טבח המוני באזרחים, ואיננה מתמקדת בחיסולים נקודתיים, חשובים ככל שיהיו מבחינתה. שנית, אין זה סוד כי אלקאעידה וחמאס מצוים במחלוקת מהותית, שבאה לידי ביטוי בעזה בהתנגשויות אלימות. אלקאעידה מאשימה את חמאס בשתי האשמות מרכזיות: האחת, השתתפות בבחירות, שלדעת אלקאעידה באה על חשבון הג'יהאד, והשנייה, התמקדות חמאס בחזית מול ישראל בלבד, כלומר חוסר רצונה של חמאס להשתתף בג'יהאד העולמי. לפיכך, אין זה סביר שאלקאעידה תבחר מטרה ישראלית, כאשר זאת בדיוק נקודת המחלוקת שלה מול חמאס.

מי בכל זאת עשה את המעשה? בשלב זה אין לדעת. יש להמתין לסיום החקירה הירדנית ואולי, אם גוף כלשהו יקח אחריות, אפשר יהיה ללמוד מלשון לקיחת האחריות, מי עומד מאחורי המעשה ומה מניעיו.