עבור לתוכן העמוד
Menu

לקראת ועידת הפתח: הפסד לקדומי בעימות מול אבו מאזן

ימים ספורים לפני כינוסה של ועידת הפתח הגדולה בבית לחם, קיבל אבו מאזן סיוע משמעותי עם הגעתו לשטחים של אבו מאהר גניים, סגנו של פארוק קדומי בהנהגת פתח-חוץ. הגעתו של גניים כדי להתייצב לימין אבו מאזן פירושה הפרכת ההאשמות שהשמיע קדומי כלפי יו"ר הרשות. ימים ספורים לפני כינוסה של ועידת הפתח הגדולה בבית לחם, קיבל אבו מאזן סיוע משמעותי עם הגעתו […]

ימים ספורים לפני כינוסה של ועידת הפתח הגדולה בבית לחם, קיבל אבו מאזן סיוע משמעותי עם הגעתו לשטחים של אבו מאהר גניים, סגנו של פארוק קדומי בהנהגת פתח-חוץ. הגעתו של גניים כדי להתייצב לימין אבו מאזן פירושה הפרכת ההאשמות שהשמיע קדומי כלפי יו"ר הרשות.

ימים ספורים לפני כינוסה של ועידת הפתח הגדולה בבית לחם, קיבל אבו מאזן סיוע משמעותי עם הגעתו לשטחים של אבו מאהר גניים, סגנו של פארוק קדומי בהנהגת פתח-חוץ. עדיין מוקדם להעריך את השלכות בואו לשטחים של גניים, אבל מסקנה ראשונית היא כי קדומי נחל תבוסה בעימות שיזם מול אבו מאזן. הגעתו של סגנו כדי להתייצב לימין אבו מאזןפירושה הפרכת ההאשמות שהשמיע קדומי על מעורבות אבו מאזן במה שתואר באש"ף כ"רצח ערפאת". קרוב לוודאי שגניים לא רצה לתת את ידו למדיניותו של קדומי, שנועדה לחבור לחאלד משעל כדי ליצור אש"ף חדש שיהיה בעל ברית של איראן.

אשר למערכת הפנים פלסטינית, אבו מאזן מנסה לעצור את העברת השליטה בפתח לידי הדור הצעיר ולשם כך ינסה לקבוע את גניים כסגנו על מנת להמשיך את תמיכת דור המייסדים. ספק גדול אם יצליח אבו מאזן בנקודה זו, שכן הרכב הצירים המסתמן לקראת ועידת הפתח מבוסס על נציגי הדור הצעיר בגדה המערבית. עם זאת, ישנה אפשרות שגניים יצטרף במהלך של הרגע האחרון לאלה הדורשים לדחות את הוועידה כדי לייצב את המצב בפתח ולמנוע את השתלטות הדור הצעיר על מוסדות תנועה – מהלך שיביא להתנתקות מחנות הפליטים בלבנון והנהגת פתח בעזה מן המוסדות שייבחרו על בסיס ההנהגה ברמאללה.