עבור לתוכן העמוד
Menu

מבחן המנהיגות של אבו מאזן

בהחלטתו של אבו מאזן לכנס את קונגרס הפתח השישי ישנה העדפה של עמדת "פתח פנים" על פני עמדת "דור המייסדים". אבו מאזן שואף להגיע לוושינגטון כמנהיג המוביל מהלכים, אך תוצאות ההחלטה עלולות לגרום למשבר ולנזק במעמדו. ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס אבו מאזן, כינס אתמול את פעילי הפתח בגדה המערבית והודיע להם כי החליט לכנס את קונגרס הפתח השישי בשטחים הפלסטינים […]

בהחלטתו של אבו מאזן לכנס את קונגרס הפתח השישי ישנה העדפה של עמדת "פתח פנים" על פני עמדת "דור המייסדים". אבו מאזן שואף להגיע לוושינגטון כמנהיג המוביל מהלכים, אך תוצאות ההחלטה עלולות לגרום למשבר ולנזק במעמדו.

ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס אבו מאזן, כינס אתמול את פעילי הפתח בגדה המערבית והודיע להם כי החליט לכנס את קונגרס הפתח השישי בשטחים הפלסטינים ב- 1 ביולי וכי מספר הצירים יהיה 1500. בכך העדיף אבו מאזן, לאחר התלבטויות רבות, את עמדת "פתח פנים" על פני עמדת "דור המייסדים". החלטה זו מעמידה את מנהיגותו של אבו מאזן במבחן חמור.

החלטתו של אבו מאזן באה לאחר המבוי הסתום שאליו נקלעו שיחות הוועדה המכינה לקונגרס הפתח. דור המייסדים דרש במפגיע לכנס קונגרס מחוץ לשטחים בהשתתפות היקף מצומצם של כמה מאות צירים.

ראש הוועדה המכינה, אבו מהר גנם, כבר הודיע לאבו מאזן כי אינו מקבל את החלטתו ונראה כי תנועת פתח עומדת בפני משבר. פילוג לא יתרחש, ככל הנראה, אבל החלטתו של אבו מאזן עלולה להתבטל, מה שיפגע קשות במנהיגותו.

אבו מאזן נמצא כעת במצוקה לנוכח ההתפתחויות בוושינגטון. נשיא ארצות הברית, ברק אובאמה, מעוניין מאד לקדם את הבעיה הפלסטינית לקראת פיתרון שתי המדינות ואבו מאזן חש שמדובר בהזדמנות בלתי חוזרת. אם הוא לא יוכל להפגין מנהיגות ושליטה, עלול להיסתם הגולל על הבעיה הפלסטינית. בשלב הנוכחי, אבו מאזן שואף להגיע לביקורו הקרוב בוושינגטון כמנהיג אשר מוביל מהלכים, אם לא בעזה אז לפחות בגדה.