עבור לתוכן העמוד
Menu

התגובה הסעודית לברית המתרקמת בין אובאמה לאיראן

נשיא ארצות הברית, ברק אובאמה, קד קידה בפני סעודיה במהלך ביקורו האחרון באירופה, אולם הסעודים מסרבים להתרשם ממחוותיו. סעודיה מוטרדת מהברית המתהווה בין ארצות הברית לאיראן וגמרה אומר בלבה לא לאפשר לברית הזו להפוך את עיראק לבת חסות של מעצמה שיעית. מסע ביקוריו באירופה של נשיא ארצות הברית, ברק אובאמה, היה למעשה קריצת עין לאירופה המוסלמית. את […]


נשיא ארצות הברית, ברק אובאמה, קד קידה בפני סעודיה במהלך ביקורו האחרון באירופה, אולם הסעודים מסרבים להתרשם ממחוותיו. סעודיה מוטרדת מהברית המתהווה בין ארצות הברית לאיראן וגמרה אומר בלבה לא לאפשר לברית הזו להפוך את עיראק לבת חסות של מעצמה שיעית.

מסע ביקוריו באירופה של נשיא ארצות הברית, ברק אובאמה, היה למעשה קריצת עין לאירופה המוסלמית. את מינויו של מזכ"ל נאט"ו החדש, אנדרס פוג רסמוסן, קשר אובאמה בהתנצלות לסערת הקריקטורות על הנביא מוחמד. הנשיא האמריקאי חתם את מסע הביקורים בהבעת תמיכה בצירופה של טורקיה לנאט"ו, כלומר בהגברת איסלומה של אירופה (בניגוד לדעת האירופאים עצמם), והכריז כי ארצות הברית היא איננה אויבת של האסלאם.

במהלך הביקור אובאמה גם קד קידה בפני עבדאללה מלך סעודיה, אולם מתברר כי הסעודים אינם מתרשמים ממחוותיו. לאחרונה מתגברות הידיעות על כך שסעודיה חזרה לגייס לוחמי אלקעידה ב'מדרסות' שלה. גם מינויו של הנסיך נאיף כשני בירושת הכתר הסעודי מבטא יותר מכל דבר אחר את התחברותה המחודשת של סעודיה לתנועות הסלפיות הרדיקליות.

אולי אין זה מקרה שביום בו נשא הנשיא אובאמה את נאומו הנמלץ באנקרה פקדה את עיראק שרשרת פיגועים המוליכה לכיוון הטרור הסוני. סעודיה, כך מסתבר, מוטרדת מהברית המתהווה בין ארצות הברית לאיראן וגמרה אומר בלבה לא לאפשר לברית הזו להפוך את עיראק לבת חסות של מעצמה שיעית.