עבור לתוכן העמוד
Menu

פרצופה המכוער של האנטישמיות בקנדה

מכתב נאצה אנטישמי שהגיע לאחרונה למערכת העיתון "שלום טורונטו" חושף את ההסלמה באנטישמיות הרווחת בקנדה מאז מבצע "עופרת יצוקה". נראה כי הדמוקרטיה והליברליזם לא הצליחו לייבש במלואה את ביצת האנטישמיות שעודנה קיימת בחברות המערביות. האנטישמיות מרימה ראש בקנדה ובמדינות שונות במערב. העוינות ניכרת בקמפוסים באוניברסיטאות המשמשות לעיתים כבמה להפצת שנאה. בחוגים פוליטיים שונים בקנדה אף […]


מכתב נאצה אנטישמי שהגיע לאחרונה למערכת העיתון "שלום טורונטו" חושף את ההסלמה באנטישמיות הרווחת בקנדה מאז מבצע "עופרת יצוקה". נראה כי הדמוקרטיה והליברליזם לא הצליחו לייבש במלואה את ביצת האנטישמיות שעודנה קיימת בחברות המערביות.

האנטישמיות מרימה ראש בקנדה ובמדינות שונות במערב. העוינות ניכרת בקמפוסים באוניברסיטאות המשמשות לעיתים כבמה להפצת שנאה. בחוגים פוליטיים שונים בקנדה אף ראו במבצע "עופרת יצוקה" בעזה הזדמנות להסלים את הקמפיין האנטי ישראלי והמתקפה נגד הקהילות היהודית התומכות בישראל. העיתון "שלום טורונטו", הפונה לקהילה הישראלית והיהודית בטורונטו ובקנדה בכלל, נתפס באחרונה כיעד נוח עבור גורמים אנטישמים. במערכת העיתון התקבלו מכתבי נאצה אנטישמיים המתארים את העם היהודי כ"חיידק שטני" והמצדדים בהשמדתו הפיזית המוחלטת. להלן תרגום של אחד המכתבים:

"אתם הישראלים המתועבים וכל היהודים הינכם חיות שנוצרו בידי השטן. אתם הרעלתם את העולם. אתם חיידק שטני עבור בני האדם. חבל שהיטלר לא הרג את כולכם. כדור הארץ אינו מיועד לאנשים כמותכם. אתם יצורים רצחניים, רשעים ואכזרים. אתם שנואים ולעולם תהיו שנואים. אני מאחל לכם ולכל התומכים בכם מוות בסרטן".

לא ברור מי הגורם או הגורמים העומדים מאחורי שליחת מכתבים אלה. מסרים אנטישמיים דומים נישאו בריש גלי בהפגנות אנטי ישראליות שנערכו בחודשים האחרונים בערים הקנדיות מונטריאול ווינדזור. בהפגנה שנערכה במונטריאול ב- 10 בינואר ואשר אורגנה ע"י ארגונים ערביים-קנדיים הושמעו סיסמאות קיצוניות בזכות הטרור האסלאמי והשמדתה של מדינת ישראל. קהל של מאות (חלקם רעולי פנים) נאסף למרות הקור העז וחזר בהתלהמות ובקצב על הקריאות הבאות: "את דמנו ונפשנו נקריב למענך [מסגד] אל-אקצה",  "לשרוף, לשרוף את ישראל", "פלסטין שלנו והיהודים הכלבים שלנו", "השהיד [מוסלמי שנהרג בג'יהאד נגד הכופרים] חביבו של אללה". דגלי ישראל הוצתו לקול צעקות "אללה אכבר" רמות והמפגינים נשאו בגאווה את דגלי חיזבאללה וקראו קריאות תמיכה במנהיג הארגון, חסן נסראללה.

בהפגנה אחרת שנערכה ב- 22 בינואר בוינדזור שבמערב אונטריו עמדה קבוצת אנשים, אחדים מהם לבושי כאפיות ונשים עם כיסוי פנים מסורתי, והשמיעו קריאות אנטי ישראליות ואנטי יהודיות ובידיהם דגלי חיזבאללה ותמונות של נסראללה. כך העידה על האירוע רות קפרא, תושבת טורונטו:

"קבוצת הנשים השמיעה סיסמאות שעוררו בנו צמרמורת: "מוות ליהודים", "היטלר לא גמר את העבודה", "היה צריך לגמור אתכם במשרפות", "נהרוג אתכם עד האחרון שבכם".

הדמוקרטיה, החינוך לערכי זכויות האזרח והליברליזם לא הצליחו לייבש במלואה את ביצת האנטישמיות שעודנה קיימת בחברות המערביות. היא ניזונה מהסכסוך הישראלי-ערבי ומהחיבור שנעשה בין ישראל לעם היהודי כמקשה אחת, וכן מהברית הבלתי כתובה בין ארגוני שמאל קיצוניים, חלקם אנרכיסטיים לבין חוגים ערביים ואסלאמיים רדיקליים מסוימים שאינם חוששים להזדהות בפומבי עם גורמים הנחשבים במערב כארגוני טרור. המשבר הכלכלי העולמי עלול להוסיף שמן למדורת האנטישמיות והדבר מציב אתגר, הן בפני ישראל והן הקהילות היהודיות. מעבר להיבטים הביטחוניים הברורים, נדרשת פעילות מקיפה ושוטפת למעקב אחר ביטויי האנטישמיות על מנת לאתר מבעוד מועד התפתחות איומים וקמפיין מתמשך שיתריע בפני הציבור על הסכנות לדמוקרטיה וינהל מאבק נגד עלילות השווא והשנאה.

הערה: הח"מ הינו עורך העיתון "שלום טורונטו".

מכתב הנאצה שהגיע למערכת העיתון "שלום טורונטו"