עבור לתוכן העמוד
Menu

שיגור הקטיושות לצפון – מסר לדמשק

ירי הקטיושות על צפון ישראל בסוף השבוע מזכיר לנו שאנו נמצאים בפתחו של מאבק בין הכוחות הסונים והשיעים על המזרח התיכון. ייתכן ועיתוי הירי לא היה מקרי והוא כוון לשלוח מסר לסנטור ג'ון קרי שביקר באותה עת בדמשק. הקטיושות ששוגרו על צפון הארץ מלבנון בסוף השבוע מזכירים לנו שאנו יושבים על פתחו של הר געש. בשלב […]


ירי הקטיושות על צפון ישראל בסוף השבוע מזכיר לנו שאנו נמצאים בפתחו של מאבק בין הכוחות הסונים והשיעים על המזרח התיכון. ייתכן ועיתוי הירי לא היה מקרי והוא כוון לשלוח מסר לסנטור ג'ון קרי שביקר באותה עת בדמשק.

הקטיושות ששוגרו על צפון הארץ מלבנון בסוף השבוע מזכירים לנו שאנו יושבים על פתחו של הר געש. בשלב הזה, הר הגעש פולט רק אפר, אך הוא עלול לבשר התפוצצות גדולה, בין אם עלינו או בתוך לבנון, או שניהם.

לבנון נמצאת כרגע בליבו של מאבק איתנים על דמותו של המזרח התיכון כולו, בין סעודיה הסונית לבין איראן, סוריה וחיזבאללה השיעים. סעודיה "גנבה" את התנועות הסוניות-סלפיות, כדוגמת "פתח אל אסלאם", "עוצ'בת אל אנסאר" ודומיהן, מן המודיעין הסורי, והיא מארגנת אותן מול החזבאללה.

התנועות הסלפיות בלבנון היו בתחילה מאגר כוח האדם שמתוכו שיגרה סוריה את לוחמי אל קעאדה לעיראק, אבל במאמץ מרוכז ובהוצאת כספים אדירה העבירה סעודיה את התנועות האלו לשירותה. חלק מהמאבק מתנהל במחנות הפליטים בלבנון כאשר מול התנועות הסלפיות, הקרובות לאלקעאדה והקשורות לסעודיה, מנסות איראן, סוריה, חזבאללה והתנועות הפלסטיניות הקשורות בהן, כמו חמאס ואחמד ג'יבריל, לצמצם את ההשפעה הסעודית.

הירי לשטח ישראל יוחס לתנועה סלפית והעיתוי נקבע במקביל לפגישתו של הסנטור ג'ון קרי עם נשיא סוריה, בשאר אלאסד. ייתכן שהעיתוי מקרי וייתכן שלא. אם העיתוי איננו מקרי, הרי שמדובר באיתות מכוחות פרו-סעודיים כי הם יפעלו להכשיל את התקרבות בין ארה"ב לסוריה ואיראן. במילים אחרות, הקטיושות נורו לעבר ישראל, אך ייתכן מאוד שהמסר כוון דווקא לדמשק.