עבור לתוכן העמוד
Menu

האם המדינות התורמות באמת מסוגלות להתחייב לשיקום עזה?

שביתת עובדי המדינה בגדה המערבית פרצה כתוצאה מהלנת שכר חריגה. הדבר מעמיד בסימן שאלה את עומק מחויבותן של המדינות התורמות לשיקומה של עזה ומעורר תהיות באשר ליכולתן למנוע את העברת הכסף לחמאס. בגדה המערבית פרצה לאחרונה שביתה של עובדי המדינה, לאחר שאלו לא קיבלו את משכורות חודש פברואר. שביתות הן תופעה מוכרת למדי כשמשכורות לא מגיעות […]


שביתת עובדי המדינה בגדה המערבית פרצה כתוצאה מהלנת שכר חריגה. הדבר מעמיד בסימן שאלה את עומק מחויבותן של המדינות התורמות לשיקומה של עזה ומעורר תהיות באשר ליכולתן למנוע את העברת הכסף לחמאס.

בגדה המערבית פרצה לאחרונה שביתה של עובדי המדינה, לאחר שאלו לא קיבלו את משכורות חודש פברואר. שביתות הן תופעה מוכרת למדי כשמשכורות לא מגיעות בזמן, אלא שהפעם הלנת השכר היא חריגה מן הרגיל. הדבר מעמיד בסימן שאלה את עומק מחויבותן של המדינות התורמות לשיקומה של עזה. אם אין הן מקיימות את הבטחתן לאבו מאזן מוועידת פאריס להעמיד את הרשות הפלסטינית על הרגליים בהיקף תרומות של 7 מיליארד דולר, איך הן יוכלו לעמוד בהתחייבויות גדולות בהרבה לצורך שיקום עזה, כאשר תחת פיקוחו של כל מנגנון שיקימו הכסף יגיע בסופו של דבר לידי החמאס? יש לציין כי הבעיה עם עזה חמורה במיוחד מכיוון שלמדינות התורמות אין ביטחון שהשקעותיהן בעזה לא ירדו לטמיון עם פרוץ המלחמה הבאה.

במקביל, השבוע ביקר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, בירושלים וברמאללה על מנת לקדם את ועידת מוסקבה, אשר אמורה להוות ועידת המשך לוועידות אנאפוליס ופאריס. אנאפוליסלא הניבה הסכם מדיני, ועידת פאריס לא הניבה יציבות כלכלית עבור רמאללה. מכאן, שלא נותר אלא לתהות מהי תכליתה של ועידת מוסקבה.