עבור לתוכן העמוד
Menu

המצב החמור בעזה משחק לידי החמאס

ארבע הערות על המצב בעזה: החמאס מרוויח מההרס בעזה, לא ניתן לשקם את עזה ללא החמאס, החמאס משתיק את התסיסה הפנימית נגדו, ואיראן מחזירה את עזה לתחום השפעתה. החמאס מרוויח מההרס בעזה תמונות ההרס בעזה והפגיעה באזרחים נתפסות בעיני חמאס כהצלחה שמציגה את ישראל כפושעת מלחמה. שרת החוץ, ציפי לבני, הודיעה אמנם שישראל השתמשה במעברים כאמצעי לחץ […]


ארבע הערות על המצב בעזה: החמאס מרוויח מההרס בעזה, לא ניתן לשקם את עזה ללא החמאס, החמאס משתיק את התסיסה הפנימית נגדו, ואיראן מחזירה את עזה לתחום השפעתה.

החמאס מרוויח מההרס בעזה

תמונות ההרס בעזה והפגיעה באזרחים נתפסות בעיני חמאס כהצלחה שמציגה את ישראל כפושעת מלחמה. שרת החוץ, ציפי לבני, הודיעה אמנם שישראל השתמשה במעברים כאמצעי לחץ על החמאס, אך גם אמצעי זה השיג את ההיפך הגמור. יתירה מכך, החמאס, שהרוויח מהלחץ, הוציא פיגועים על המעברים בזמן שאלו נפתחו.

שיקום עזה ללא חמאס – משימה בלתי אפשרית

כל הדיבורים שאנו שומעים על שיקום עזה במנגנון "עוקף חמאס" נועדו לכישלון. כל מנגנון בסופו של דבר יגיע לעזה עצמה ושם החמאס ידאג לכך שהוא יהיה המרוויח, בדיוק כפי שהוא שודד באופן עקבי שיירות מזון וסיוע. רק אתמול שמענו על שוד נוסף של שיירה ירדנית.

אם יש תסיסה פנימית נגד החמאס, הרי שהחמאס מצליח להשתיקה

אתמול ראינו הפגנה ענקית לטובת החמאס ודבר זה מעיד על כך שמעמדו של החמאס לא מתערער. גם אם קיימת תסיסה נגד החמאס, הרי שהיא לא רלבנטית בשלב הזה. החמאס ממשיך לפגוע בצורה שיטתית באנשי פתח בעזה כדי למנוע אלטרנטיבה והתנגדות אפשרית. אין מספרים ידועים, אך ברור שמדובר בעשרות אנשי פתח הרוגים לפחות.

איראן מצליחה למנוע את ניתוק עזה מתחום השפעתה

מיד לאחר נאומו בשבוע שעבר של אסמעיל הנייה, הופיע באתר האינטרנט של חמאס מכתב ישיר שנשלח להנייה מאת מנהיגה העליון של איראן, עלי חמנאי. בעקבות המכתב, הנייה שינה את טון דבריו וחזר להיות הנייה "הישן והטוב". מסתבר שבאיראן הבינו את המסרים ששלח הנייה בנאומו בתום המבצע ומיהרו לחזק את הקשרים בין איראן ועזה. בנאומו, הביע הנייה מסרים ווהאביים וסלפיים שהעבירו איתות לסעודיה על נכונות להתנתק מאיראן ולחזור לחיק הסונה. סביר להניח שמעבר לתוכן מכתבו של חמנאי שמתפרסם באתר החמאס,איראן נתנה לחמאס גם הבטחות יותר ממשיות בתחום התמיכה הפיננסית ובתחום חימושו הצבאי של חמאס ושיקומו מנזקיה האזרחיים והצבאיים של המלחמה.

1. טעות! לא זה הדרך…
ל רפי (22/01/2009 11:24:42)