עבור לתוכן העמוד
Menu

להכניס את האחים המוסלמים לרשימת ארגוני הטרור

המשנה האידיאולוגית של הארגונים "האחים המוסלמים" (חמאס הינו חלק אינטגראלי מהתנועה) ואל-קאעידה זהה במקורותיה האסלאמיים וביעדיה האסטרטגיים. שני הארגונים חותרים במוצהר לשחרר את העולם הערבי והאסלאמי מכל נוכחות זרה, להקים שלטון הלכה אסלאמי, לאחד את כל המדינות האסלאמיות תחת ח'ליפות (מעין ארצות הברית מוסלמית) לקראת שלב היציאה לג'יהאד נגד המערב על מנת להביא להשלטת האסלאם […]

המשנה האידיאולוגית של הארגונים "האחים המוסלמים" (חמאס הינו חלק אינטגראלי מהתנועה) ואל-קאעידה זהה במקורותיה האסלאמיים וביעדיה האסטרטגיים. שני הארגונים חותרים במוצהר לשחרר את העולם הערבי והאסלאמי מכל נוכחות זרה, להקים שלטון הלכה אסלאמי, לאחד את כל המדינות האסלאמיות תחת ח'ליפות (מעין ארצות הברית מוסלמית) לקראת שלב היציאה לג'יהאד נגד המערב על מנת להביא להשלטת האסלאם בעולם כולו.

מטעמים של טקטיקה מדינית, ניסו האחים המוסלמים ליצור בידול, ולו למראית עין, בינם לבין אל-קאעידה כדי להצטייר בפני המערב כאופציה אסלאמית "מתונה". בראיון לאתר האינטרנט "אילאף" (22 במאי 2008), מסיר מנהיג הארגון, מוחמד מהדי עאכף, את המסכות באשר ליחסה של התנועה כלפי אל-קאעידה. משנשאל עאכף אם הוא רואה באוסאמה בין לאדן טרוריסט או לוחם ג'יהאדאסלאמי, השיב בזו הלשון: "ללא ספק לוחם ג'יהאד, ואין אני מטיל ספק בכנות מאבקו בכיבוש כחלק מההתקרבות לאללה… כן, אני תומך בפעילותו נגד הכובש, אך לא נגד העמים (הערבים)".

הנה כי כן, יצא המרצע מן השק. האחים המוסלמים תומכים בלב שלם בטרור של אל-קאעידה ובג'יהאד שהוא מנהל נגד המערב. חוט השני המחבר ביניהם שזור בזהות האידיאולוגית ובתמימות הדעים באשר לדרכי המאבק, הכוללים רצח המוני ללא אבחנה של אזרחים, שליחת מחבלים מתאבדים, ובכללם ילדים ונשים, רציחת שבויים ע"י כריתת ראשם ועוד. בנוסף, האחים המוסלמים מוכנים ליטול חלק פעיל במלחמת הג'יהאד נגד המערב. באותו ראיון, הבהיר עאכף כי "אם יתירו לנו (השלטונות המצריים), נשלח לוחמים להיאבק בכיבוש בעיראק ובפלשתין".

עאכף שב וחשף את אסטרטגית האחים המוסלמים, החותרת לנצל את הדמוקרטיה על מנת לתפוס את השלטון, לכונן שלטון אסלאמי ולבטל את הדמוקרטיה. הוא הדגיש, כי היעד הסופי הינו הקמת מדינת הלכה אסלאמית והוסיף פרשנות משלו ל"דמוקרטיה": "השורא (מועצת השלטון על פי אסלאם) היא הדמוקרטיה במהותה והיא הדרגה הגבוהה ביותר של הדמוקרטיה". כאשר האחים המוסלמים וחמאס מדברים על דמוקרטיה, חשוב לזכור כי משמעות הדמוקרטיה הנהגית מגרונם שונה בתכלית מזו של הדמוקרטיה המערבית וכל תכליתה היא חיסול הדמוקרטיה המערבית והשלטת שלטון הלכה אסלאמי.

לסיכום, האחים המוסלמים מהווים את האתגר החמור ביותר עימו מתמודד המערב. אין מדובר בתנועה המייצגת את האסלאם המתון, אלא בתנועה קיצונית, שאינה שונה בתפיסת עולמה מזו של ארגון אל-קאעידה, ואשר תומכת ומעודדת את הטרור האסלאמי. על סמך הודאות מנהיגיו של הארגון, ומידע רב אחר שהצטבר אצל גורמי המודיעין, הגיעה העת להכניס את התנועה שלוחותיה בעולם לרשימת ארגוני הטרור.