עבור לתוכן העמוד
Menu

על ההכנות לעימות והמוסר המעוות של הפלשתינים

צה"ל יצא השבוע לשני מבצעים צבאיים ברצועת עזה. מבצע "ארבעת המינים" נועד למיגור ירי הקסאמים מאזורה הצפוני של רצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה ותכלית מבצע "איש הגשם" הוגדרה כפגיעה בתשתית ארגוני הטרור בדרום רצועת עזה

צה"ל יצא השבוע לשני מבצעים צבאיים ברצועת עזה. מבצע "ארבעת המינים" נועד למיגור ירי הקסאמים מאזורה הצפוני של רצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה ותכלית מבצע "איש הגשם" הוגדרה כפגיעה בתשתית ארגוני הטרור בדרום רצועת עזה.בלחימה כנגד ארגוני הטרור הפלשתיניים נהרגו פעילים בארגוני טרור שלחמו נגד צה"ל ומספר אזרחים.

ארגוני הטרור הפלשתיניים ממשיכים במה שהם מכנים כהיערכות לקראת פעולה צבאית היקף של צה"ל ברצועת עזה, ובמסגרת זו הודיעו על כוונה להקים חדר מבצעים משותף, על נחישות להילחם בעוצמה באויב תוך שימוש ב"הפתעות" ולהטיל למערכה מחבלים מתאבדים רבים. גורמי ביטחון ציינו השבוע, כי ארגוני הטרור הפלשתיניים ממשיכים להבריח כמויות עצומות של נשק וחומרי נפץ מסיני לרצועת עזה, ובכלל זה טילים נגד מטוסים וטילים נגד טנקים מהדגמים המתקדמים שחיזבאללה השתמש בהם במלחמה בלבנון.

בתוך שלל ההודעות המציגות את היערכות ארגוני הטרור, צדה את עיני התבטאותו של אבו עבדאללה, דובר גדודי חללי אלאקצה, הזרוע הצבאית של ה'פתח'. לצד האיום להגיב בתקיפות על פעילות צה"ל, קרא אבו עבדאללה "לכל בני העם הפלשתיני להישאר בבתיהם ולעמוד איתן בהתמודדות עם הכיבוש הישראלי אם ישראל תממש את איום הפלישה". בעימות עם צה"ל, אשר יתנהל מטבע הדברים בסביבה עירונית מהצפופות בעולם ובמחנות הפליטים, רואה לנכון אבו עבדאללה כמייצג ה'פתח' להורות לתושבים להישאר בשטחי הלחימה כחלק מהמאמץ המלחמתי נגד ישראל, על אף שהוא מודע שחייהם וחיי בני משפחותיהם על ילדיהם יהיו נתונים בסכנה. במילים אחרות – הזרוע הצבאית של ה'פתח', וכנראה שותפים לגישתה גם שאר הארגונים שלא מחו על ההנחיה הזו, עושה שימוש באוכלוסיה הפלשתינית כמגן אנושי מול צה"ל וסבורה, כי דווקא תרחיש בו יהיו קרוב לוודאי הרוגים רבים בקרב התושבים הפלשתינים במהלך הלחימה, יוכל לשרת האינטרס הפלשתיני.

זו אך דוגמה אחת מיני רבות למוסר המעוות של הפלשתינים. על אף עשרות אלפי הפיגועים שבוצעו מאז שנת 2000 נגד ישראל, ובהם אלפי פיגועי התאבדות (בחגורת נפץ ובנשק), לא מצאה לנכון הרשות הפלשתינית, על כל מרכיביה וארגוניה, להגדיר ארגון כלשהו כ"ארגון טרוריסטי" או אדם כלשהו כ"טרוריסט". נהפוך הוא, הרשות הפלשתינית, ולא רק תנועת החמאס אלא גם אבו מאזן, מכנים את כל האסירים הפלשתינים המחוזקים בכלא הישראלי "לוחמי חופש", שיש לשחרר את כולם עד האחרון שבהם. בראייתם, עצם החזקתם ע"י ישראל היא בחזקת "פגיעה בזכויותיהם" ו"פשע". הווה אומר: ישראל, ע"פ ההיגיון הפלשתיני, צריכה להכיר בזכויותיהם לרצוח אזרחים ישראל, מי בנשק ומי במטען חבלה, ולאפשר להם מיד לחזור אחר כבוד כ"גיבורים" לשטחי הרשות הפלשתינית.

מנהיג החמאס הציג השבוע את "נוסחת הפשרה" שלו לדרישה הבינלאומית לעמוד באחד התנאים המרכזיים שהכתיב הקוורטט והוא: גינוי הטרור. משעל קבע בראיון לעיתון "אל-חיאת" (12 באוקטובר 2006), כי בעיית הטרור אינה רלבנטית לפלשתינים, שכן אין הם פועלים בדרך של טרור, אלא ב"התנגדות", שהיא לדבריו, לגיטימית ומקובלת על פי החוק הבינלאומי. הטרור על אדמת פלשתין, אמר משעל הוא "טרור מיובא", ומופעל ע"י ישראל וארה"ב. הנה כי כן, גם משהגיעו החמאס לשלטון ממשיך הקונצנזוס הפלשתיני להתקיים סביב "המאבק המזוין" והחתירה לרצוח מידי יום אזרחים באמצעות שיגור רקטות הקסאם לעבר ישובים ישראלים. רצח ישראלים זה אפוא בבחינת "מעשה לגיטימי וראוי" וכך גם דמעות התנין הפלשתיניות על הריגתם של תושבים פלשתינים, המשמשים "מגן אנושי" ובשר תותחים בידי הנהגתם.