עבור לתוכן העמוד
Menu

השיח' ראיד סלאח ורעיון השמדת העם היהודי

השיח' ראיד סלאח, מנהיג התנועה האסלאמית "בפנים הפלשתיני" (כינויה של ישראל בלשון התנועה), ניבא בעצרת השנתית באום אלפחם, כי ירושלים ומסגד אלאקצה ישוחררו בקרוב מידי היהודים, וירושלים תהיה לבירת הח'ליפות האסלאמית.

השיח' ראיד סלאח, מנהיג התנועה האסלאמית "בפנים הפלשתיני" (כינויה של ישראל בלשון התנועה), ניבא בעצרת השנתית באום אלפחם (15 בספטמבר 2006), כי ירושלים ומסגד אלאקצה ישוחררו בקרוב מידי היהודים, וירושלים תהיה לבירת הח'ליפות האסלאמית. סלאח, שהגדיר את התקופה הנוכחית כ"רגע היסטורי בהתהוותו", קרא לחכמי הדת ברחבי העולם להעיר ולהניע את הציבור המוסלמי לפעולה למען שחרור ירושלים ומסגד אלאקצה.

לראיד סלאח תפיסת עולם סדורה באשר לחזון ההשתלטות האסלאמית על העולם. בסדרת מאמרים, שפרסם באתר islamic-aqsa.com מסביר סלאח, כי ההיסטוריה צועדת על פי נבואות האסלאם לקראת כינונה של "הח'ליפות העולמית שבירתה ירושלים", אשר תהיה "השלב האחרון בהיסטוריה של האומה האסלאמית עד אחרית הימים". בתקופתה של הח'ליפות יופיעו סימני הגאולה ובהם הופעת האימאם המושיע ("אל-מהדי" – גואל העולם המונחה בדרך הישר), המערכה המכריעה נגד הנוצרים והריגתו של משיח השקר (אל-דג'אל) בירושלים בידי ישו. אז, מציין סלאח יתקיים הלכה למעשה גם חדית' (מסורת אסלאמית) האבן והעץ בעניינם של היהודים: "לא יגיע יום תחיית המתים, עד שיילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגום, עד אשר יתחבא היהודי מאחורי אבן ועץ ויגידו האבן והעץ: הו מוסלמי, עבד אללה, יש יהודי מאחורי בוא והרוג אותו!".

מוח'ליס ברזק, סופר פלשתיני המזוהה עם האחים המוסלמים, מסביר בספרו "ההבטחה האלוהית מח'ייבר לירושלים", שפורסם באתר הרשמי של החמאס, את משמעות חדית' העץ והאבן באשר לגורל היהודים. ברזק קובע בספרו, כי "הניצחון על היהודים הוא הבטחה אלוהית שלא תיזנח… היא תושג בדומה לתבוסתם בח'ייבר ותוצאתה תהיה קץ מוחלט (של היהודים) והם לא יוסיפו להתקיים". ניצחון המוסלמים על שאר האויבים לא יתאפשר לדבריו אלא לאחר "חיסול הסרטן הזרוע בליבה הפועם של פלשתין". לדבריו, הסונה (ההלכה) של הנביא מוחמד קובעת "כיצד לנהוג ביהודים כאשר הם בוגדים ודרך פעולה זו תהיה ההריגה, השחיטה והרצח".

ברזק כותב, כי גם אם לא היה הנביא מיישם הלכה זו ("סונה") באופן מעשי בתקופת חייו ולא היה מצווה על חבריו וההולכים בעקבותיו ליישמה, יתברר בסופו של דבר, כי גורל היהודים יסתיים ב"הריגה מוחלטת, בהשמדה טוטאלית ובכליה מוחלטת". בכך, מציין ברזק, יש משום "אמירה לאומה (האסלאמית), שאין צורך להצטער על הקבוצה הנתעבת (היהודים), אשר מנוכחותה נפגעים הכול. אפילו האבן והעץ ידברו בעזרת אללה וידרשו ליישם את הלכת ההריגה על היהודים". בסיום פרק שמונה נושא ברזק תפילה לאללה,  שישפיע מחסדו על יחיא עיאש (ראש גדודי אלקסאם בגדה המערבית) ועימאד עקל (מייסד גדודי אלקסאם ברצועת עזה) ואחיהם, שכן "הם היו מודעים לאמיתות סונה זו ויישמו אותה בצורה היפה ביותר!".

הנה כי כן, שחרור ירושלים בידי כוחות האסלאם, על פי ראיד סלאח, לא יביא לשלום עולמי או לדו קיום עם העם היהודי בפלשתין. אדרבא, יהא זה רק צעד ראשון להכרזת הג'יהאד הכולל נגד הנצרות והכופרים בכלל. ליהודים צפוי בהקשר זה דין השמדה מוחלטת (ג'נוסייד) בידי המוסלמים. קריאתו המתלהמת לעולם המוסלמי של השיח' סלאח בכנס באום אלפחם לשחרר את ירושלים כמימוש לנבואת האסלאם אוגדת בתוכה את כל המשמעויות המגולמות בחזון אחרית הימים האסלאמי. בציבור המוסלמי היא עשויה להיתפס כקריאה לג'יהאד הלכה למעשה נגד ישראל. צה"ל ומערכת הביטחון נערכים בעקבות מלחמת לבנון לתרחישי עימות בזירה הלבנונית והסורית. דבריו של ראיד סלאח, כמו גם ההתרסה של חברי הכנסת של בל"ד בשלטון החוק, צריכים להדליק נורה אדומה לגבי ההיערכות לאפשרות פריצת אינתיפאדה מבית של ערביי ישראל.