עבור לתוכן העמוד
Menu

בצל האחדות ברש"פ מפיקים לקחים ממלחמת לבנון

על פי ניסיון העבר והשכל הבריא יופקו ככל הנראה שני סוגים של לקחים ברש"פ.

על פי ניסיון העבר והשכל הבריא יופקו ככל הנראה שני סוגים של לקחים ברש"פ. הקיצונים אנשי הגי'יהאד האסלאמי, החמאס וחלקים שונים בפתח ייבנו את חלום החיזבאללה הפלשתיני וינסו, כפי שאמר ראש השב"כ, להכניס לשטח הרבה מאוד אמצעי לחימה בעיקר טילים נגד טנקים ונגד מטוסים בתקווה בניסיון לצור יכולת של ממש להצר את רגלי צהל בפעולתו ביו"ש ובעיקר בעזה ולמנוע את אותו היתרון הטכנולוגי שיש לנו כשאנחנו מפעילים חיל אוויר וטנקים.

מנגד אני חושב שההנהגה הפלשתינית שמכירה אותנו היטיב מבינה אולי יותר טוב מכל מדינה במזה"ת שישראל חזרה לדפוס פעולתה בעבר וחדלה להיות כזו שאינה מגיבה כשפוגעים בה פגיעות קשות… אולי בגלגול ארוך טווח, לא מחר בבוקר, הם יבינו שמבחינתם אם הם לא רוצים להיפגע באופן אנוש או לפחות באופן קשה הם יצטרכו להיכנס איתנו למו"מ אחרי שהם מדכאים את ארגוני הטרור שחולמים חלומות שווא על חיזבאללה פלשתיני.

באופן טבעי קל יותר לחיזבאללה להפעיל את השפעתו לממן לאמן ולקדם טרור בשטחים שבהם למדינת ישראל אין שליטה  ואני מתכוון לעזה והרבה יותר קשה לעשות אותו דבר ביו"ש, במקום שבו השליטה הישראלית מאפשרת גם איסוף מודיעין יותר טוב וגם פעילות מסכלת הרבה יותר מהירה נוחה זריזה ואפקטיבית. ולכן אני חושב שנראה ניסיונות בשני המקומות אבל נראה פחות הצלחות ביהודה ושומרון.