עבור לתוכן העמוד
Menu

טרור אל-אקצא – מעלילה לדם

טרור אל-אקצא - מעלילה לדם qqAWAD AWAD/AFP via Getty Imag//
AWAD AWAD/AFP via Getty Images

ספר חדש של נדב שרגאי:

'טרור אל-אקצא – מעלילה לדם'

מה מניע את המפגעים הבודדים?

חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה והעיתונאי נדב שרגאי משיק את ספרו החדש  "טרור אל-אקצא" המתאר כיצד הפכה עלילת השקר "אל-אקצא בסכנה" ל'דלק' שמניע את רוב פיגועי הבודדים ולחלק בלתי נפרד מהנרטיב הפלסטיני.

שרגאי חושף כי ב-93% מהפיגועים שהתרחשו בירושלים בין אוגוסט 2014 למאי 2016 ובפיגועים רבים נוספים אחריהם – נכח סיפור הר הבית, אם כמניע יחיד או כאחד המניעים שהביאו את המפגע לצאת לפעולתו. רבים מ'הבודדים' שיצאו לרחובות ישראל בשנים האחרונות כדי לירות, לדרוס ולדקור יהודים, עשו זאת לאחר שהוסתו להאמין, שמדינת ישראל פועלת להרס המסגדים בהר הבית.

שרגאי, מומחה לענייני ירושלים, מתאר כיצד הפכו 'השהידים של אל-אקצא' ל"סלבריטאים' שבין ה'שהידים' המתאבדים. בגלי הפיגועים שנועדו 'להציל את אל-אקצא' ו'לשחררו משביו', השתלבו גם צעירים 'מצוקתיים' רבים, שסבלו מבעיות אישיות. הפיגועים שביצעו העניקו להם הכרה ורהביליטציה חברתית.  "בחלק מן המקרים החברה הפלסטינית אף 'כפתה' צהלולים וגילויי שמחה פומביים על אמהות 'השהידים' שביקשו להתאבל על בניהן, ואף הסתייעה בסמי הרגעה, כדי 'לאפשר' לאותן אמהות לצהלל בפומבי ולדקלם את משפטי השמחה על מות בניהן ובנותיהן", כותב שרגאי.

הספר חושף עובדות רבות שאינן ידועות לציבור:

  • פרטים על תוכניות לפיגועי טרור קשים בהר ובסביבתו, שמטרתם  בלימה והפסקה של ביקורי היהודים בהר הבית. בין היתר נחשפת בספר תוכניתה של אחת החוליות 'לכבוש את ההר והעיר העתיקה מידי היהודים', באמצעות צבא אסלאמי קטן בן 300 איש.
  • התוכניות הסודיות שהוכנו ב'פלג הצפוני של התנועה האסלאמית' ושהביאו להחלטה להוציאו אל מחוץ לחוק.
  • נתיב הכסף ודרכי המימון של סוכני ומפיצי העלילה יצרנית הטרור, באמצעות חברות ועמותות מתורכיה, תימן, מדינות המפרץ ומקורות נוספים , וכן פרטים על מעורבות תורכיה, חמאס ו'הפלג הצפוני' בעלילת וטרור
  • בספר נחשפים דברים נשכחים של 'המופתי הגדול', אבי עלילת ' בסכנה', שמסביר מודע מותר לו לשקר בעניין זה וכן תיעוד על הפיכתו של הר הבית לבסיס אמל"ח בימי 'המרד הערבי הגדול' ומלחמת העצמאות

לספר מצורף נספח יחודי, עשיר במקורות מוסלמיים קדומים, בעדויות היסטוריות יהודיות ונוצריות ובפרטים אודות ממצא ארכיאולוגי, שמזים את אחד היסודות המרכזיים עליהם נשענים עלילת וטרור אל-אקצא: הטענה שליהודים אין כל  זיקה היסטורית לירושלים ולהר הבית, ושבית המקדש מעולם לא שכן בהר. המוסלמים הרבים, שמשוכנעים כבר שנים ש'אל-אקצא בסכנה', משוכנעים עתה בנוסף, שהוא שוכן במקום בו מעולם לא שכן המקדש היהודי, שאינו אלא זיוף והמצאה.

חלק מהלגיטימציה שהטרור שואב לעצמו מהעלילה נשען על הנרטיב החדש הזה. מנקודת מבטו של הטרור,  לגיטימי אף יותר להעליל ולרצוח יהודים כדי 'להגן על אל-אקצא השבוי', ו'לשחררו מידי היהודים ששואפים להחריבו', כאשר 'ישראל והיהודים זוממים לפגוע במקום, שזיקתם אליו שקרית ומזוייפת'.

טרור אל-אקצא מבקש לפיכך לא רק 'לכבוש את ההר מידי היהודים", אלא גם לשחררו תודעתית ולהביא לכך שהסיפור ההיסטורי והדתי המוסלמי החדש שנכתב להר הבית –  ינצח. הנספח לספר, מפריך כאמור כזבים פופולריים אלה.


מחבר הספר, נדב שרגאי הוא עיתונאי ותיק, חתן פרס ז'בוטינסקי לספרות ומחקר על ספרו הקודם: 'הכותל הנעלם', ומחברם של ספרים ידועים נוספים: 'הר המריבה';   'עלילת 'אל-אקצא בסכנה' – דיוקנו של שקר';  'על אם  הדרך. סיפורו של קבר רחל';   ו'ירושלים – אשליית החלוקה'.

על גב ספרו החדש 'טרור אל-אקצא', מופיעה חוות דעתם של שלושה מומחים ידועים בתחומם שקראו את הספר והמליצו עליו: ההוגה וחוקר היהדות ד"ר מיכה גודמן, תא"ל מיל' שלום הררי, לשעבר יועץ לענייני פלסטינים למשרד הבטחון וצה"ל והשגריר ד"ר דורי גולד, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ.  גודמן התרשם כי "ספרו של שרגאי מציע לכולנו חלון חדש שדרכו ניתן להתבונן בסכסוך הישראל פלסטיני מזווית אחרת ומחדשת". הררי מציין שהספר "מוכיח במחקר מרתק, כיצד מגוייס השקר הגדול שוב ושוב כדי להניע גלי טרור", והשגריר גולד כותב, כי הספר מנתח לעומק את המיתוס השקרי והמסוכן שהפך לקריאת קרב של מחבלים ומפגעים, אשר יצאו בשמו למסעות הרג בישראלים".

הספר 'טרור אל-אקצא' מוקדש "לזכרם של לוחמי ולוחמות משמר הגבול, המשטרה וצה"ל, שמסרו נפשם בהגנה על ירושלים ותושביה במהלך גלי הטרור האחרונים".

לרכישת הספר:

לרכישה יש לפנות למייל – [email protected]
במייל נא לציין: שם המזמין, מספר עותקים וכתובת למשלוח דואר.
עכשיו במבצע – 98 ₪ – 45 ש"ח .
דמי משלוח – 20 ₪
ניתן לשלם באמצעות העברה בנקאית.

עם קבלת התשלום יישלחו ספר וקבלה.