עבור לתוכן העמוד
Menu

הערב: נאומו של גולד בקונגרס

ד"ר דורי גולד, מנכ"ל משרד החוץ לשעבר וממקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר היום מכהן בתפקיד נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, הודיע כי ישתתף בדיון בפני חברי ועדת משנה לביטחון בקונגרס בנושא "העברת השגרירות של ארה"ב מתל אביב לירושלים – סיכונים והזדמנויות".

 יו"ר ועדת המשנה, רון דה סנטיס מהמפלגה הרפובליקנית, כתב בהזמנתו לד"ר גולד כי "הדיון בוחן את הנושאים השונים הנמצאים על הפרק בדבר העברת השגרירות של ארה"ב לירושלים".

הדיון בוועדת המשנה ייערך הערב בשעה 10:00 שעון וושינגטון (17:00 שעון ישראל) וצפויים לקחת בו חלק בכירים נוספים, כגון השגריר לשעבר ג'ון בולטון.

ד"ר גולד אמר כי "הקהילה הבינ"ל תמיד התמקדה בחופש הפולחן בעיר, וזאת בתקופה שארגונים איסלמיסטים, תוקפים ואפילו משמידים מקומות קדושים בכל רחבי המזה"ת. ברור כשמש כי רק ישראל הדמוקרטית והחופשית יכולה להגן על חופש הפולחן בירושלים לכל הדתות, וזו נקודה שחשוב לחזור עליה פעם אחר פעם".

ד"ר גולד חיבר בעבר את הספר שהפך לרב מכר ב"ניו יורק טיימס" – "המאבק על ירושלים" – בהוצאת המרכז הירושלמי. כמו כן בשנה האחרונה נוהג ד"ר גולד לקיים הרצאות על זיקת העם היהודי לירושלים, למנהיגים ומעצבי דעת קהל בארה"ב ובאירופה.

הנאום יועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.