עבור לתוכן העמוד
Menu

שר החוץ לשעבר של איטליה: צורך מידי ודחוף לשיפור היחסים

שר החוץ לשעבר של איטליה, השגריר ג'וליו מריה טרזי די סנט'אגאתה ומי שהיה שגיר בישראל, התרח במסגרת כנס "יחסי ישראל-אירופה" במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ביחד עם בכירים ממדינות שונות באיחוד האירופאי.

הכינוס נערך בשבוע שעבר בירושלים בהשתתפות חוקרי המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה וביוזמתה של חוקרת המרכז, פיאמה נירנשטיין האחראית על חקר אירופה במרכז. בין אורחי הכנס ניתן למצוא את מפכ"ל משטרת בלגיה וכן אורחים מבריטניה ופינלנד.

"ישנו צורך מידי, דחוף והכרחי לשיפור היחסים בין מדינות אירופה לבין ישראל" , מתריע טרזי. לדעתו הדחיפות לעניין היא המצב באזור.

לדעתו של שר החוץ האיטלקי לשעבר, הסוגיה של ישראל אל הפלסטינים היא סוגיה שחשוב שישראל תעסוק בה, אבל חשוב מאוד לדעתו לגשר על הפערים בין אירופה לבין ישראל היוצרים חיכוכים גדולים.

"ישנו חוסר הבנה בסיסי לביטחון ישראל ולעתידה בקרב מדינות אירופה השונות" אומר טרזי ומדגיש אתה פערים בייחוד ביחס אל איראן ואל תפקידה במזרח התיכון. "לאירופאים ישנה הבנה שונה של התפקיד הזה ולמעמסה של  העניין על ביטחון ישראל", מוסיף טרזי.

סוגיה נוספת לדעתו של שר החוץ האירופי שיש לתת עליה דגש ביחסים היא תנועת ה-BDS , תנועת החרם הפועלת להפעיל לחץ על קבוצות מסוימות באוכלוסייה להחרים את ישראל  ועל כך, לדעתו יש לתת דגש.

טרזי מאמין בשיחתו עם האתר, כי לישראל ולאירופה ישנם סטים של ערכים ואינטרסים משותפים אותם יש לשמר ושלפר בין ישראל למדינות האיחוד וכי יש לפעול בהתאם לכך.