עבור לתוכן העמוד
Menu

"רוסיה אינה הכוח השולט במזרח התיכון"

האם מעמדה של רוסיה במזרח התיכון השתנה? "להגיד שהרוסים הם הכוח השולט במזרח התיכון – זה מוגזם", כך קובע תא"ל במיל. יוסי קופרווסר בראיון אולפן YNET הבוקר (ראשון) על רקע התקיפה בסופ"ש של ארה"ב, בריטניה וצרפת בסוריה. "ישנו שיתוף פעולה בין טהראן לבין מוסקבה בנושא הצלת אסד וזה האינטרס המשותף של הצדדים" אומר קופרווסר ומוסיף כי אסד הוא נכס שהרוסים השקיעו בו הרבה ונדמה כי הם הצליחו במשימתם לייצב את שלטונו.

להערכתו של קופרווסר הפעולה של ארה"ב והמערב בסופ"ש, הם שינוי כללי המשחק בנושא סוריה והבנה כי ארה"ב היא מעצמה עולמית. לדבריו של קופרוווסר אובאמה לא ראה בארה"ב מעצמה שכזו והשאיר בעצם את הזירה לפוטין. טראמפ שינה את המצב והראה גם סופ"ש האחרון וגם לפני כשנה, מרץ 2017 , כי ארה"ב היא עדיין קובעת את כללי המשחק בעולם.

ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר מוסיף כי גם הציוץ המעליב של טראמפ כלפי פוטין בו כתב כי פוטין יקבל את "הטילים היפים והחדשים, מראה אף הוא את היחס של טראמפ לסוגיה. "רוסיה התגלתה במערומיה ולכן פוטין כעוס ונעלב", קובע קופרווסר.

"ישנו חשש כי הרוסים יבקשו להבהיר לישראל כי כעת תקיפות בסוריה הן נושא רגיש יותר ויבקשו כי נתחשב בהם בסוגיה", אומר קופרווסר , ורומז לידיעות על הצטיידות חיל האוויר הסורי בטילי S-300 , אולם להערכתו של תא"ל במיל. קופרווסר ישראל צריכה להמשיך במדיניות של סיכול העברת האמל"ח לחיזבאללה, מניעת ההתבססות האיראנית בסוריה ותקיפה של מרכיב שיש להם שפעה על האינטרסים של ביטחון ישראל.