עבור לתוכן העמוד
Menu

קופרווסר: "מי שהולך על הסף יכול ליפול בסוף"

דבריו של יחיא סינוואר, ממנהיגי החמאס, בראיון לעיתונאית איטלקית שפורסם ב"ידיעות אחרונות" בשבוע שעבר והתחושה בצבא כי יש ליצור הרתעה מסוימת מול החמאס לנוכח ההסלמה בהפגנות והפעילות על גדר הגבול, אומר תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, לשעבר רח"ט המחקר באמ"ן וחוקר בכיר במרכזה ירושלמי לענייני ציבור ומדינה, כי יחיא סינוואר מבקש ללכת על הסף "ומי שהולך על הסף לפעמים נופל".

קופרווסר מסביר את פעילותו של חמאס ושל סינוואר בראיונות הרבים שהעניק לאחרונה כניסיון להשפיע על דעת הקהל בישראל במטרה ללחוץ על מצרים ודרכה על מחמוד עבאס וזאת על מנת שיפסיק את הסנקציות נגד רצועת עזה. קופרווסר אומר: "חמאס מצליחה לשכנע את ישראל לשרת את האינטרסים שלה בעזה ולגרום ללחץ עקיף אל עבאס. גם סינוואר יודע כי הסלמה לא תוביל את החמאס לשום דבר, אלא אולי אף לפגיעה יותר קשה במעמדו ברצועה".

מהצד השני מבהיר קופרווסר כי חשוב לזכור כי אותו סינוואר הוא אחד ממובילי ההפגנות האלימות ליד גדר הגבול והוא זה שקרא למפגינים לפרוץ את הגבולות "ולעקור את הלבבות של הישראלים". לדבריו החמאס נזהר שלא לעלות קומות בהסלמה, למרות שהוא עושה כן בתקופה האחרונה, משום שהוא יודע שאין זה המוצא של רצועת עזה ממצבה הנוכחי.