עבור לתוכן העמוד
Menu

סבב נוסף ללא שינוי משמעותי

צה"ל חידש בשעות אחר הצהריים (שבת) את התקיפות ברחבי רצועת עזה. בעקבות חידוש התקיפות ברצועה נורו עשרות רקטות ליישובים באזור עוטף עזה, ואזעקות צבע אדום הופעלו ביישובי העוטף. מאז שעות הלילה נורו לעבר עוטף עזה כ-60 רקטות ופצצות מרגמה, לאחר שהלילה הותקפו על ידי צה"ל שתי מנהרות טרור של חמאס בצפון ובדרום הרצועה וזאת בתגובה לפציעתו של קצין צה"ל בהפגנות אמש ליד הגדר מזריקת רימון.

בשעות הלילה תקפו מטוסי קרב תקפו מנהרות טרור התקפיות של חמאס בדרום ובצפון רצועת עזה וכמה יעדי טרור במתחמים צבאיים, בהם יעדים המשמשים את חמאס להכנת בלוני התבערה וכן מחנה אימונים של הארגון.

"גם הסבב הנוכחי לא יוביל לשינוי משמעותי", כך מעריך היום תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים לשעבר. "אנחנו נמצאים למעשה בהסלמה במשך כבר כארבעה חודשים וזאת בעקבות הפיתוח של החמאס של טרור העפיפונים והבלונים. ישראל מנסה להגיב ולהחזיר את כללי המשחק הקודמים והחמאס מתקשה לקבל את העובדה שיצטרך לוותר בסוף גם על הכלי הזה גם בלחץ מצרי", אומר קופרווסר.

"אין מקום כרגע למהלכים אסטרטגים גדולים. צריך להבין כי יש צורך בשינוי הנרטיב הפלסטיני והרצון להיאבק בישראל. תושבי עזה הם קבוצה של אנשים שלא נוח לה עם העבודה כי ישראל קיימת והם שואפים למגר את התופעה שנקראת ישראל", אומר קופרווסר. לדבריו של קופרווסר ישראל צריכה להמשיך בתיאום מול מצרים , להמשיך את הלחץ הכלכלי, כמו שנעשה השבוע עם סגירת מעבר כרם שלום וכי יש לשמור על אורך רוח גם במערכה הנוכחית ולהחזיר את המציאות למצב כמו לאחר מבצע "צוק איתן"