עבור לתוכן העמוד
Menu

לפלסטינים אין שום מעמד בבית הדין בהאג – המפגינים לא באו לפיקניק

החשש מבית הדין הבינלאומי: "אנחנו מגנים על הגבול שלנו בין ישראל לבין רצועת עזה. לישראל יש את הזכות לעשות זאת כמו לכל מדינה אחרת", אומר השגריר לשעבר הד"ר אלן בייקר, חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר היועץ המשפטי של משרד החוץ.

"הם לא באו לשם לפיקניק" ממשיך בייקר, "הם באו בכוונה לזרוק מטעני צד ולפגוע בישראלים. זו זכותה המלאה של ישראל להגן על עצמה", הד"ר בייקר ממשיך ומדגיש "לחיילי צה"ל ישנן הוראות פתיחה באש ואני מאמין מקווה שהם פועלים בהתאם" , אומר השגיר לשעבר.

על רקע האיומים של הפלסטינים לפנות לאור האירועים אתמול בדרום, אל בית הדין להאג אומר בייקר כי אינו מודאג. לדבריו לפלסטינים אין שום מעמד בבית הדין בהאג בגלל שאינם מוכרים כמדינה ורק למדינה יש זכות לעמוד בבית הדין. "הם הפכו את זה לטריבונל פוליטי", אומר בייקר וממשיך " הם מאיימים לפנייה להאג כל שבועיים בעוד הם יודעים כי אינן יכולים לעשות זאת בפועל. הם, בעזרת הרוב האוטומטי שלהם בגופי האו"ם , כמו המועצה לזכויות אדם , יכולים רק לפעול כך ולא באמצעות פנייה לבית הדין בהאג". אומר בייקר.

בייקר נדרש גם לסוגיה של המצור הימי על עזה ואמר כי המצור נבחן על ידי האו"ם בעצמו וקבע כי הוא חוקי. "יש לזכור כי החמאס מצהיר כי הוא פועל נגד ישראל וכי מטרתו היא להביא מוצרים וסחורות במטרה לממש את רצונם. כל עוד החמאס לא מתנער מכוונה זו המצור הוא חוקי", קובע היועץ המשפטי לשעבר של מששרד החוץ.