עבור לתוכן העמוד
Menu

הניצב הראשי במשטרת בלגיה: לפעול נגד קיצונים ולא לעשות הכללות

סעד עמרני, הנציב הראשי במשטרת בריסל והיועץ האסטרטגי הנציב הכללי של המשטרה הפדרלית, התארח בשבוע שעבר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה בכנס "יחסי אירופה-ישראל: פרדיגמה חדשה". ביחד עם המפכ"ל הבלגי התארחו בין השאר שר החוץ האיטלקי לשעבר, טרצי וכן בכירים רבים ממדינות רבות באיחוד האירופי.

עמרני, האחראי על הסדר ועל שלום הציבור בעיר בריסל, לאחר הפיגועים הרבים אותם חוותה הבירה הבלגית, הוא ראה לא אחת את הבעיות הרבות שאירופה צריכה להתמודד מולן בעידן החדש. עמרני  ראה גם את דם הנרצחים ברחובות העיר שלו, דבר שהוביל לשינוי הגישה של הממשלה.

בשיחה עם אתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה נדרש עמרני כמובן לסוגית המוסלמים באירופה והסכנה הביטחונית של הפליטים הרבים ושליחי דאע"ש הנכנסים עמם ליבשת. לדבריו : "אין דבר כזה סכנה מוסלמית באירופה. זו הכללה וזה אינו דבר טוב. כמו שאין דבר כזה בעיה של ישראלים במדינות שונות. אולם יש להילחם בקיצוניים, יש להיות יותר אגרסיביים עמם, יצירתיים ולעבוד מול הגורמים המתונים יותר, דבר שלא בוצע בעשור האחרון ואנו עובדים לשנותו", מציין עמרני.

את הקיצוניים מכנה עמרני "תוכנה" ומסביר זאת כפיתוח של רשתות מסוימות באירופה, ישראל וצפו אפריקה בין השאר. "עכשיו הגיע הזמן להתייחס אליה באופן קולקטיבי למדינות שונות. יש לעשות זאת על ידי עבודה כירורגית, ליצור מומנטום חיובי ולהביא לסוף אותם כוחות. צריך לעשות זאת עכשיו ולא לאבד זמן", אומר המפכ"ל הבלגי. "שיתוף הפעולה בין האיחוד האירופי וישראל, בנושא זה יכול להיות פורה מאוד וזה יעזור לנטרל ולסכן סיכונים הקיימים", מציין עמרני.

עמרני דיבר גם עם שיתוף הפעולה הישראלי –אירופאי ואמר כי יש לפעול למען שיתופי פעולה בפרויקטים רבים, הן בתחום אכיפת החוק והן בתחומים כלכלים. " יש הרבה ידע שפותח בישראל בעשורים האחרונים שאנחנו (אירופה) יכולים להשתמש בו וניתן להשתמש בו כאן (ישראל) ויש הרבה ידע שאנחנו יכולים לנצל" מציין עמרני.