עבור לתוכן העמוד
Menu

המכה של איראן: ארכיון הגרעין והמנהרות

"זו מבוכה גדולה מאוד לאיראן וחיזבאללה לגלות כי הם לא מצליחים לשמור על הסודות הגדולים שלהם. איראן לא הצליחה לשמור את ארכיון הגרעין שלה ואילו החיזבאללה לא הצליח לשמור בסוד את פרויקט המנהרות שלו", כך מעריך תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה.

קופרווסר מסביר מדוע כעת היה חשוב לצה"ל לחשוף את המידע: "היה מידע שהמנהרות עתידות להפוך למבצעיות בקרוב והתקופה הקרובה בה תעמוד איראן בלחץ גדול מאוד מצד ארה"ב בנושא הסנקציות יכולה להיות מאוד נפיצה ורגישה", לדבריו של קופרווסר על כן על ישראל היה לבצע פעולה מרתיעה וזהירה נגד אותם מנהרות.

לקריאה נוספת:

השאלה כעת היא באיזו מידה תצליח ישראל למנף את הישג חשיפת המנהרות

המכה שחטף סולימאני

המכה של איראן: ארכיון הגרעין והמנהרות

 

 

בדבריו העביר קופרווסר ביקורת על מנסחי החלטה 1701 במועצת הביטחון, ישראליים ואירופאים. לדבריו הם האחראים לכך שההחלטה הזו כל כך גרועה , דבר שאפשר לחיזבאללה להגיע למצב בו הוא חופר מנהרות לתוך שטח ישראל ועל אותם גורמים בינלאומיים להיות האחראים לכך שהפרויקט הזה יגמר.

"החיזבאללה מנסה לצייר עצמו כמגן לבנון, אולם בפועל הוא הופך להיות הגורם שמסכן ביותר את שלמותה של המדינה". מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים לשעבר, קרא למדינות אירופה להכריז על הזרוע המדינית והצבאית של החיזבאללה כארגון טרור.

לדבריו של קופרווסר גם על המעצמות לדאוג לכך שאיראן תפסיק את משלוחי הנשק לשדה התעופה בבירות משום שישראל בסופו של דבר תצטרך לפעול גם מול הסוגיה הזו.