עבור לתוכן העמוד
Menu

ד"ר גולד בקונגרס: "הגיע העת להכיר בריבונות ישראלית ברמת הגולן"

אמש נערך דיון בתת הוועדה לביטחון לאומי בוועדת הפיקוח של הקונגרס בנושא "אופק חדש ביחסי ארה"ב –ישראל: מהעברת השגרירות לירושלים ועד להכרה בריבונות ישראלית ברמת הגולן". את הדיון יזם חבר הקונגרס רון דה סנטיס (ר). הדיון נערך על רקע הדברים שנשמעו אמש בהלסינקי הן על ידי הנשיא טראמפ והן על ידי הנשיא פוטין בנוגע להסכמי הפרדת הכוחות משנת 1974 והדאגה לביטחון ישראל.

הדיון הועבר בשידור חי באתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ובעמוד הפייסבוק.

ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, שזומן להעיד על ידי חבר הקונגרס דה סנטיס אמר כי לדעתו יש לפעול לממש את ההתחייבויות של הממשלים הקודמים (פורד, קלינטון ובוש) בנוגע לרמת הגולן. "עתה עם סיום הלחימה בסוריה עומדות מספר מדינות שונות לדון על ההסדרים חדשים בסוריה. לכן זו העת לקבל את ההחלטה של הכרה של ארה"ב בריבונות ישראלית על רמת הגולן".

עוד אמר מנכ"ל משרד החוץ לשעבר כי על ישראל להעירך למספר תרחישים בסוריה: "לאחר המלחמה ייתכן וצבא סוריה ישתקם ואף יתעצם ויחזור להוות איום על ישראל. אסור לישראל לעמוד בפני הפתעה נוספת כמו בשנת 1973". עוד ציין ד"ר גולד כי בסוריה פועלים כיום כוחות שיעים איראניים רבים תחת פיקודו של גנרל סולימאני המהווים איום גדול למדינת ישראל ביחד עם החיזבאללה ואינם מתירים את כוונותיהם להשמדת ישראל ולכן ישראל אינה יכולה בשום תרחיש לרדת מרמת הגולן.

בסיום דבריו הדגיש ד"ר גולד כי חשוב להבהיר למדינות התוקפות מדינות אחרות, כפי שעשתה סוריה בעבר, כי ישנו מחיר לתוקפנות ולא יעלה על הדעת שיתגמלו אותן על התוקפנות גם שנים לאחר מכן.

חבר הקונגרס דה סנטיס אמר: "רק תחשבו עד כמה זה משוגע להעביר את רמת הגולן לידי אסד או לכוחות האחרים הפועלים בסוריה, זה פשוט שיגעון".

פורסם ב-18 ביולי 2018