עבור לתוכן העמוד
Menu

דייקר לפלסטינים: "המשחק נגמר"

"הפלסטינים החליטו להתאבד פוליטית ולהחרים את ארה"ב, לעשות על ממשל ארה"ב BDS. ארה"ב היא אחת המממנות הראשיות של הרש"פ. לא יכולה להיות החלטה טיפשית יותר מזו, שהעם הפלסטיני יסבול ממנה,, כך אמר דן דייקר, חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה בערוץ החדשות הבינלאומי i24news. בדיון השתתף השר לשעבר לענייני אסירים, אשרף אל עג'מי, שסיפק מספר כותרות בעצמו.

"ממשל טראמפ הוריד למעשה את המסכה של הרש"פ, דבר שממשלים אחרים סרבו לבצע. הפלסטינים צריכים להבין כי 'המשחק נגמר', אומר דייקר וממשיך: "לא ניתן להמשיך ולהסית נגד ישראל, לשלם למחבלים ולמשפחותיהם, ההנהגה הפלסטינית צריכה להחליט האם היא מעוניינת להיות מדינה חופשית, דמוקרטית ומודרנית או להמשיך בטרור וב"מוקאמוה" – ההתנגדות".

השר לשעבר עג'רמי התייחס לדבריו של דייקר וטען כי הממשל בארה"ב יודע היטב כי הכסף אותו הוא מעביר אינו משמש לתשלומים למשחות המחבלים ולדעתו "הממשל של ארה"ב מעניש את העם הפלסטיני דבר העלול להוביל לאלימות", איים השר לשעבר.

דייקר, שפרסם לאחרונה את מחקר אודות האפשרויות לקידום "שלום כלכלי" בין ישראל לפלסטינים מספר כי הוא פוגש פלסטינים כמעט כל יום ולדבריו הם כועסים על ההנהגה הפלסטינית והם מבקשים לעבוד בישראל על מנת להרוויח את לחמם. דייקר הביא את הדוגמה לאחרונה לש מפעל "סודה סטרים", המשמש מודל מוצלח לעבודה משותפת ולגשר בין העמים. "אני דיברתי על התכנית עם ממשל ארה"ב. הם רוצים ליצור 'תכנית מרשל' לעם הפלסטיני. אתם צריכים לקבל את ההחלטה מה איפה אתם רוצים להיות".

אשרף אל עג'רמי ענה לדייקר: " אנחנו רוצים מדינה, כבוד, אדמה, חופש ובירה ורק לאחר מכן המצב הכלכלי ישתפר". עג'רמי הסביר כי הסיבה כי הרש"פ משלמת למשפחות המחבלים היא מכיוון שאינה רוצה שההשפעה של איראן, חמאס והג'יהאד תחול עליהם וכך הם שומרים על אותם משפחות בצד שלש הרש"פ. עג'רמי גם טען במהלך הדיון כי אין הסתה בפרי הלימוד של הפלסטינים.

דייקר, דחה במהלך הדיון את הערכות של מערכת הביטחון הישראלית כי הקיצוץ בכספי אונר"א יגרמו לתסיסה של הפלסטינים. "כמו שהערכות היו כי לאחר העברת השגירות של ארה"ב לירושלים המזרח התיכון יתלקח, כך אני מעריך לא יקרה כלום גם לאחר החלטת טראמפ בנושא אונר"א", אמר דייקר.

"לפני 25 שנים עמדו יצחק רבין ויאסר ערפאת על מדשאת הבית הלבן לעיני כל העולם ולחצו ידיים. העולם ציפה מההנהגה הפלסטינית לדאוג לחיסול מחנותה פליטים בגדה כדי לדאוג לאזרחים וכדי להוריד את הסוגיה מסדר היום של המו"מ, דבר הפלסטינים אל רוצים בו", אומר דייקר ומוסיף: "אף ישראלי לא יקבל את זכות השיבה של הפלסטינים לישראל".