עבור לתוכן העמוד
Menu

דיין: "לא בונים טילים כדי לשים בראשם ביצי הפתעה"

האלוף במיל. עוזי דיין, סגן הרמטכ"ל לשעבר וחבר הנהלה במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה התייחס היום (שלישי) לחשיפת הארכיון הגרעיני של איראן. לדבריו של האלוף במיל. דיין מדובר בתחמושת חדשה שמחזקת את התומכים בביטול הסכם הגרעין עם איראן, הסכם אותו כינה "מעוות".

"ישראל הוכיחה כי היא פועלת עם אקדח טעון כפי שצריך לעשות במזרח התיכון, , אמר דיין והמשיך " ההוכחה לכך שהדברים שלך נתניהו הם חשובים היא שבכל האולפנים מדברים על הנושא גם בישראל וגם בארה"ב", האלוף במיל. הוסיף: "כי כולם עסקו ביומיים האחרונים בתגובה של איראן נגד ישראל, היום עוסקים בדברים אחרים".

להערכתו של דיין לאיראנים יש אינטרס לשמור על ההסכם הקיים משום שגם הם מבינים כי לאחר שההסכם יפוג תוקפו הם יוכלו להתקדם לקראת הפצצה הגרעינית בצורה יותר נוחה. "יש שני דברים שניתן לעשות עכשיו", אומר דיין וממשיך "או לתקן כמעט את כל ההסכם או לבטל אותו. אם מחליטים לתקן אותו שצורך לטפל בסוגיה של הטילים. הרי לא בונים טילים בליסטים כדי לשים בקצה שלהם ביצת הפתעה".

בדבריו תקף דיין את הגישה של הנשיא אובאמה ואת הציוץ של השגריר שפירו היום כי כל הדברים היו ידעים לממשל אובאמה. "אני שואל את עצמי מה עשיתם אם ידעתם את כל הדברים הללו, למה עשיתם הסכם כל כך גרוע? ". עוד אמר כי העולם לא מבין כי הבעיה האיראנית נמצאת כיום בכל מקום, כמו בסוריה, וכי אם לא נעצור את הגרעין האיראני אנו נקבל בעיה נוספת וגדולה יותר – איראן גרעינית.

"כבר בשנת 2015 נפגשתי עם פואמפאו ודנו בערך 90 אחוז מהפגישה הארוכה על הנושא של איראן, זאת כחלק מקבוצת קצינים, שאליה שייך גם תא"ל במיל. קופרווסר שמטרתה היא לא לוותר עוד ועוד לפלסטינים ולחיות באשליה של השלום, אלא בעיקר כדי לחזק את ביטחון ישראל ולמנוע מאיראן להפוך למעצמה גרעינית".