עבור לתוכן העמוד
Menu

גולד: "ברור לכולנו שאונר"א נכשל"

"הבעיה שלנו היא הגדרת הפליטות ולא המזון", כך אומר ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר. "ברור לכולנו שאונר"א נכשל", אומר גולד ומביא כדוגמה את במצב הפליטות בעולם לאחר סיום מלחמתה עולם השנייה: "בסיום מלחמת העולם השנייה היו בעולם 11 מיליון פליטים, כמה יש היום? אפס. בסיום מלחמת השחרור היו כ-750 אלף פליטים, כמה יש היום למעלה מ-5 מיליון – זו הבעיה כולה".

הדברים באים על הודעת מחלקת המדינה האמריקאית ביום שישי, כי המימון לארגון אונר"א, המסייע לפליטים פלסטינים, יופסק באופן מוחלט.

דוברת משרד החוץ האמריקני, הת'ר ניוארט, מסרה כי הארגון "פגום מיסודו". בהודעתה נמסר כי "הממשל בחן את הנושא בקפידה והחליט שארצות הברית לא תעביר תרומות נוספות לאונר"א".

"העיסוק בנושא הפליטים אינו סותר את הניסיון של הממשל לפתור את הסכסוך", מעריך ד"ר גולד וממשיך "הממשל רואה כי קיימות בעיות יסוד של הסכסוך ומנסה לפתור אותן. צריך לזכור שבעבר כבר ניסינו עם אבו מאזן בזמן שר החוץ קרי, ראש הממשלה אמר אז כי הוא מקבל את התכנית עם הסתייגויות ואילו אבו מאזן אמר לנשיא אובאמה, במשרדו בבית הלבן – ' אני אחזור אליך' והוא לא חזר מעולם".