עבור לתוכן העמוד
Menu

גולד: "בזמן שבישראל ציניים באיראן רועדים"

"הספקנות של טראמפ קיבלה חיזוק משמעותי מן המסמכים שישראל חשפה לכיוון של תיקון יסודי של ההסכם או ביטולו, כך אומר היום (שלישי) ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. לדבריו של ד"ר גולד האיראנים מנסים להסתמך על הגיבוי הרוסי והגיבוי במערב להסכם בטענה כי ההסכם כבר חתום וזאת למרות שמעולם הוא לא נחתם, אומר ד"ר גולד.

"ישנם הרבה דוברים במערב שאמרו אז כי לאיראן עומד להיגמר הגז והנפט וכי המדינה חייבת אנרגיה גרעינית. אותם גורמים נתלו בין השאר בפאתווה של חמיאני כי חל איסור על פיתוח נשק גרעיני באירן", ממשיך ומספר גולד :" אני ישבתי עם מומחים צרפתיים דוברי פרסית פעם וביקשתי שימצאו את הפאתווה המפורסמת, הם לא מצאו. גם עיתון נוויזויק פרסם בעבר כתבה דומה בנושא בהסתמך על הפאתווה שלא הייתה ולא נבראה". ד"ר קובע נחרצות "יש פאתוואה אין פאתווה – עכשיו יש הוכחות !".

לדבריו של ד"ר גולד יש הרבה ציניות לגבי החשיפה הזו, אבל לדעתו "בזמן שבישראל ציניים בטהרן רועדים" וזאת של האפקט הכלכלי במקרה שהסנקציות יתחדשו על איראן. עוד אומר ד"ר גולד כי לראשונה ישנו אימות בדרגה הגבוהה ביותר לחששות הישראליות – האירניים רצו בפצצה.