עבור לתוכן העמוד
Menu

ארה"ב דורשת באופן רשמי שחרורו של עקאל

עיסאם עקל, אזרח ארה"ב,שנחשד במכירת בתים ליהודים בעיר העתיקה, נעצר/נחטף על ידי הרש"פ • מעצרו הוארך ב-45 ימים • דרשן אל אקצא מזהיר מפני קמפיין מימון כספי של ישראל

‏דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל, דורש מהרש"פ את שחרורו המיידי של הפלסטיני עיסאם עקל המוחזק בכלא ברמאללה כחודשיים בגלל שכביכול מכר בתים ליהודים בעיר העתיקה בירושלים. לעיסאם עקל אזרחות אמריקנית.,

 

אתמול דיווחנו כי ‎לטענת גורמים פלסטינים, הרש"פ דחתה את בקשת ארה"ב לשחרר את עיסאם עקל שנחשד במכירת בתים ליהודים בעיר העתיקה. עקל הנושא בנוסף אזרחות אמריקנית. הרש"פ טענה כי מדובר בעניין פלילי וכי הוא לא נחטף אלא התייצב מרצונו לחקירה ברמאללה. בחקירה, כך לפי אותם גורמים, טען כי רכש בית ליד שער הפרחים לשימוש אישי ולא כדי למכור אותו ליהודים המשתייכים לעמותות הרוכשות בתים. בית משפט פלסטיני האריך אמש את מעצרו ב-45 ימים.

במסגרת אותו קמפיין שמנהלת הרש"פ נגד מכירת בתים וקרקעות ליהודים בירושלים, הזהיר אתמול השיח' עכרמה צברי, הדרשן של מסגד אלאקצא, מפני מודעות של חברות ישראליות ברשתות החברתיות שמציעות הלוואות כספיות מפתות של מאות אלפי שקלים תמורת משכון בתים או קרקעות. מדובר בצעד חשוד שמטרתו להעביר נדל"ן למתנחלים בדרכי רמי, כך לדבריו.

במקביל בית משפט השלום האריך את מעצרם של 32 אנשי הרש"פ שנעצרו בירושלים אתמול עד ליום חמישי וכן ישראל שללה את תעודת ה-VIP מאחמד בראכ התובע הכללי הפלסטיני.

אתמול פרסמנו כי לפנות בוקר (שני) החלה משטרת ישראל בגל מעצרים ופעילות נגד מספר תושבי מזרח ירושלים הפעילים במסגרת מנגנוני הביטחון הפלסטינים, וחלקם אף זוכה לקבל קצבאות ממדינת ישראל, זאת בניגוד לסעיף 7 לחוק היישום הקובע כי חל איסור גיוס והתגייסות לשירות בכוח המזוין של הרש"פ.

במהלך החיפוש בבתי החשודים נתפסו עשרות אלפי שקלים במזומן ובמטבע זר, תעודות מנוי של המשטרה הפלסטינית, מדים מסוגים שונים, תחמושת, ציוד צבאי מגוון, תעודות הסמכה שונות, תמונות ומסמכים רבים. העצורים משתייכים למנגנון המודיעין הכללי, של הגנרל מאג'ד פרג' ולמנגנון הביטחון המסכל של הגנרל זיאד הב אלריח. השניים אמנם משתפים פעולה מול ישראל באזור הגדה אבל מפרים את ההסכמים בירושלים וזאת לפי הוראת אבו מאזן על מנת להבעיר את אזור ירושלים במטרה לסכל את צעדי טראמפ וישראל.

במקביל עצרו כוחות הביטחון את עדנאן ע'ית' ,מושל ירושלים, מטעם הרש"פ וכן על עדנאן חוסייני, השר לענייני ירושלים, ברש"פ נאסר לעזוב את הארץ ל-3 חודשים.

המאבק על השליטה על ירושלים עולה מדרגה

כזכור מזה למעלה כחודש מנהלת הקמפיין קמפיין ענק במזרח ירושלים וביו"ש נגד מכירת בתים ליהודים ופועל להפעלת חרם נגד אותם משפחות שחשודות במכירת בתים וקרקעות ליהודים. בראש הקמפיין עומד עית', שכבר נחקר בעבר על פעילות זאת ואף חשוד כי סייע בחטיפת אזרח ישראלי, תושב מזרח ירושלים, החשוד במכירה כזו.

בתחילת החודש שבוע פשטו גורמי הביטחון של ישראל על מטה מחוז ירושלים של הרש"פ בשכונת דאחית אלבריד בצפון ירושלים. עפ"י גורמים ביטחוניים יודעי דבר, הפשיטה כוונה נגד המיניסטריון לענייני ירושלים של הרש"פ בראשות עדנאן אלחוסייני .

גורמי הביטחון אספו חומר מודיעיני חשוב על הפעילות הבלתי חוקית של המשרד במז' ירושלים. הצבא והמשטרה השתלטו על המשרדים של המיניסטריון לענייני ירושלים הממוקמים בבניין, ערכו בהם חיפושים והחרימו מסמכים ומחשבים.

מטרת המבצע הייתה לאסוף חומר על הפעילות השלטונית הבלתי חוקית של הרש"פ במזרח ירושלים, פעילות זו אסורה ע"פ הסכמי אוסלו.

עדנאן אלחוסייני פעיל מאוד בהתנגדות לפעילות הישראלית בהר הבית. באחרונה התבטא על הצורך לסכל את תוכניתה של עיריית ירושלים לסגור את מוסדות אונר"א במזרח ירושלים.

הפשיטה על משרדיו של עדנאן אלחוסייני עוררה זעם רב ברש"פ שרואה בה הפרה של הסכמי אוסלו שכן המשרדים אינם שוכנים בשטח המוניציפאלי של ירושלים.

גורמים בכירים בפת"ח אומרים כי הנושא ידון בקרוב בועדה המרכזית של פת"ח ובועד הפועל של אש"פ.

הגורמים בפת"ח טוענים כי ישראל מרגישה מאויימת נוכח הצלחת הקמפיין של הרש"פ במזרח ירושלים נגד מכירת בתים וקרקעות ליהודים, דבר שמשבש את תוכניותיה "לייהד את מזרח ירושלים".

הפשיטה הישראלית נתפסת ע"י הרש"פ כניסיון לסרס את סמכויותיה ולאותת כי ירושלים היא "קו אדום" שאסור לחצותו.

 

פורסם לראשונה ב 27.11.15 שעה 15:00