עבור לתוכן העמוד
Menu

חרם על ישראל הוא פגיעה בכלכלה הפלסטינית

על רקע מכתב הישראלים לאירלנד, דן דייקר, קורא לישראלים להבין את מטרות התנועה

בשבוע שעבר קבוצת פעילים ישראלים, ובהם חברי כנסת לשעבר, משפטנים, שגרירים לשעבר, אמנים ואנשי אקדמיה, פנו במכתב למחוקקים אירים בבקשה שיתמכו בהצעת החוק האוסרת ייבוא או מכירת מוצרים ושירותים שמקורם בשטחים כבושים – כולל התנחלויות.

לראיון המלא:

במכתב, שהתפרסם גם בעיתון ״אייריש טיימס״, נכתב: ״אנו, אזרחים מודאגים של ישראל, מפצירים באירלנד לתמוך בכל חקיקה שתסייע לאכוף את ההבחנה בין ישראל עצמה לבין ההתנחלויות בשטחים הכבושים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. הכיבוש הישראלי של השטחים מעבר לקווי 67׳ מתמשך זה למעלה מחמישים שנה ללא סוף באופק ולא רק שהוא לא צודק אלא גם מפר החלטות או״ם רבות… כאנשים שאכפת להם עמוקות מעתיד ישראל וכמהים לשלום עם שכנינו אנו מפצירים בכם לתמוך בחוק״.

בין החותמים על המכתב אורי אבנרי, פרופ׳ אלי בר-נביא, השגרירים לשעבר אילן ברוך ואלון ליאל, היועץ המשפטי לשעבר מיכאל בן יאיר, חברי הכנסת לשעבר רומן ברונפמן, אברום בורג, נעמי חזן, צלי רשף ויעל דיין, האמנים דני קרוון, אלכס ליבק, דוד טרטקובר ומיקי קרצמן.

על רקע הדברים הללו אומר דן דייקר, ראש מערך הלחימה ב-BDS במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, כי אותם ישראלים אינם מבינים בעצם את מטרות תנועת ה-BDS וכי הם בעצם "עשו גול עצמי".

"אותם בכירים, שחתמו על המכתב לא מבינים כי ראשי תנועת ה-BDS אינם מבדילים בין 'מדינת האפרטהייד בתל אביב' לבין הישוב יצהר בשומרון" , אומר דייקר.

דייקר מציין עוד כי, עומר ברוגתי, מייסד תנועת ה-BDS שאמר בעבר כי "אין לישראל או למדינת היהודים זכות להתקיים בפלסטין" , התקבל על ידי נשיא אירלנד בעבר בכבוד מלכים.

פגיעה במרקם החיים הפלסטיני

דייקר הציג את הנתונים של אזורי המסחר המשותפים ליהודים ופלסטינים ואומר כי 30 אלף פלסטינים העובדים בהם ומשתכרים למעלה מ-350% יותר משכר המינימום ברש"פ ייפגעו. בעבר אמר דייקר כי פגיעה זו יכולה לחזור כ"בומרנג" לאנשי הרש"פ המעודדים את החרם מכיוון שאת תשלומי האבטלה , הרש"פ תצטרך לממן מכיסה וכן הם יצטרכו לדאוג לפרנסת המשפחות, בכלכלה הפלסטינית הקשה.