עבור לתוכן העמוד
Menu

ואז שאלתי את ערפאת: "מה אתה רוצה?"

ד"ר דורי גולד בהרצאה בפני סטודנטים בחוג למזרח התיכון לאוניברסיטת קמברייג'

בהרצאה בפני סטודנטים במוסד האקדמאי היוקרתי באוניברסיטת קמבדרייג' תקף ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, את הפלסטינים ואמר כי "הם צריכים להגיד מה שהם רוצים?". ד"ר גולד, סיפר כי בזמן שעסק במשא ומתן מול ערפאת הוא ביקר בירדן ונפגש עם אחד הגנרליים הבכירים של המלך חוסיין. אותו גנרל אמר לו כי "בפעם הבאה שאתה הולך אל ערפאת תביא איתך עט ונייר ותשאל אותו האם הוא רוצה בסופו של דבר". ד"ר גולד המשיך וסיפר כי הוא עשה דבר דומה אולם לא הצליח להביא את ערפאת ל"צייר את המפה" אולם ללא הועיל.

להרצאה המלאה:

"אם מטרתה של ההנהגה הפלסטינית הנוכחית היא להרוס את ישראל ולהחליפה במדינה פלסטינית כדי שנבין את זה ", אומר גולד וממשיך "אם המטרה היא להשיג פתרון שוויוני , יהיה נחמד לדעת. לצערי ישנם סימנים שהם לא החליטו האם הם רוצים שלום עם ישראל".

ד"ר גולד הדגיש כי בסופו של דבר על הפלסטינים להוכיח כי הם באמת רוצים לעשות שלום.

 

אונר"א

שגריר ישראל באו"ם לשעבר, ציין כי אונר"א עלה לכותרות בתקופה האחרונה בשל העובדה כי הוא מנציח את נושא הפליטות הפלסטינית ומקשה על ידי כך לפתור את הסוגיה הזו ואת הסכסוך הישראלי –פלסטיני.

"אחרי מלחמת עולם השנייה היו מילוני פליטים באירופה. כמה יש היום? אפס! אונר"א הודנס על ידי מדינות ערב להמשיך להיאבק נגד ישראל", אמר גולד. כל זאת בניגוד לכל המתרחש בעולם כמו בהודו ובפקיסטן.

ירושלים – שוב בחדשות

ד"ר הוזמן על ידי מכון Cambridge Middle East and north Africa Forum – menaf היוקרתי שבלונדון, להרצאות במסגרת סדרת הרצאות אותה עורכת האוניברסיטה היוקרתית על נושא ירושלים בעקבות הכרת הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל. האירוע שהיה מלא בסטודנטים מקומיים מהחוג למזרח התיכון שהתעניינו ברבדים שונים של הסכסוך הישראלי פלסטיני וכיצד ניתן לפתור אותו.

בפתח דבריו אמר ד"ר גולד כי "ירושלים נמצאת שוב בחדשות. מסיבות שונות, שאולי אינכם מודעים להם". משם המשיך ד"ר גולד בהרצאת המולטימדיה המיוחדת שלו אודות הקשר היהודי לירושלים והסיבה כי ישראל חייבת לשמור עליה כבירתה.

לאחר מכן החל שלב השאלות והתשובות וקהל הסטודנטים, שאל את ד"ר גולד שאלות רבות גם הקשר היהודי לעיר וגם על הקשר הפלסטיני. בין השאר ענה ד"ר גולד לשאלת אחת הסטודנטיות אודות המאבק בין הנרטיבים: " אין לי בעיה שהוא (עבאס) מאמין כי מוחמד הגיע לירושלים על חיה עם כנפיים. אני לא מחפש אחר השלדים של החיה על מנת לאשש את הטענות המוסלמיות זו האמונה שלו!

אבל ישנה תנועה שלמה שבאה להוכיח כי אין קשר בין ירושלים לישראל והם מבצעים זאת בהקשר פוליטי ואני לא מוכן לקבל זאת", גולד המשיך : "ואם צריך לקחת 50 שגרירים לקשת טיטוס ברומא כדי שיראו כיצד נחרב ובזז בית המקדש, אז אני אעשה את זה. כל העניין הזה נעשה יותר רע בשל הטענה כי הנרטיב היהודי אינו קיים..אבל אם בוחנים את הקשר של העם היהודי לאדמה, אז הממצאים הארכיאולוגים נוטים לטובתנו.