עבור לתוכן העמוד
Menu

דייקר: "האם ה'אביב הערבי' התרחש בגלל שאלת ירושלים?"

דן דייקר, ראש תחום המאבק ב -BDS בראיון ל-BBC

דן דייקר, ראש תחום המאבק ב-BDS במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, התראיין ביום שישי בערוץ ה-BBC על נושא הכרזת הנשיא טראמפ על הכרה בירושלים כבירת ישראל.

דייקר נשאל על ידי המראיינת אודות תגובת החמאס לקריאה לאינתפידה חדשה. דייקר ענה: "זה לא מפתיע שהחמאס קורא לרצח ישראלים. והוא למעשה קורא גם לרצח של אנשי אש"ף וזורק אותם מגגות הבתים. זה לא מפתיע לשמוע את הזרוע של ה"אחים המוסלמים" עושה זאת, זו "סיבת קיומים, בוקר וליל".

ראש תחום המאבק ב-BDS במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, הדגיש כי קריאתו של טראמפ שמה את הדברים בפרספקטיבה אחרת, לטענתו ירשולים הייתה בירת ישראל והעם היהודי 3 פעמים והיא משמשת כבירתה ב-70 שנים האחרונות. עוד אמר דייקר כי למעשה ארה"ב פתחה הקונסוליה לטובת שירותים אזרחיים של הפלסטינים ולישרלאים לא הייתה שום נציגות, "למעשה טראמפ, איזן מחדש את המשוואה לגבי ירושלים".
"האם האביב הערבי במדינות ערב השונות, היה בגלל ירושלים? קריסת העולם הסוני, אינה בגלל ירושלים" ענה/שאל דייקר את המראיינת בתגובתה להערה כי אמצעי הביטחון הועלו לאחר הנאום. "רק ישראל הוכיחה כי היא יכולה לשמור על המוקמות הקדושים בירושלים", המשיך דייקר בדבריו.

לדבריו של דייקר מדובר בהחלטה של ממשלת ארה"ב ולדעתו של דייקר מדובר למעשה בסיכוי חדש לחידוש תהליך השלום ולנכונות ישראלית לוויתורים להנהגה הפלסטינית.