עבור לתוכן העמוד
Menu

ד"ר דורי גולד זכה בפרס "הנובל האלטרנטיבי"

נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה זכה לכבוד הרב ביום שלישי האחרון

ד"ר דורי גולד, נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ומנכ"ל משרד החוץ לשעבר, זכה ביום שלישי האחרון, באות הכבוד הגבוהה ביותר למדינאים, מטעם מכון המחקר היוקרתי, מכון וושינגטון לחקר המזרח התיכון  (ה- Award Statesman Scholar), שכונה בעבר על ידי עיתון ה"ניוזוויק", כפרס נובל האלטרנטיבי. בטקס לקחו חלק חלק גם השגריר לשעבר רון פרשאור והשגריר לשעבר דני גילרמן. 

במכתב הרשמי הוזמן ד"ר גולד לקבל את הפרס נכתב כי הוא מוענק למנכ"ל משרד החוץ לשעבר "לאור ניסיונך הרב בשירות באו"ם אנו מבקשים להעניק לך את האות המכובד". 

הפרס שכונה על ידי המגזין היוקרתי "הניוזוויק" בעבר כפרס נובל האלטרנטיבי, הוענק בעבר לנשיא ארה"ב ביל קלינטון, מזכיר המדינה הנגרי קיסנג'ר, מזכירת המדינה קונדליסה רייס, מזכיר המדינה ג'ורג שולץ וראש ממשלת בריטניה טוני בלייר.

ערב הגאלה החגיגי עמד בסימן 70 שנה להחלטת האו"ם על חלוקת ארץ ישראל וניתן לדברי המארחים, לאותם אנשים אשר "שירתו את הציבור ונלחמו למען קבלת ישראל כחברה מלאה וליגטימית באו"ם".  

בנאומו מול הקהל תקף ד"ר גולד את האו"ם ואת יחסו לישראל תוך דגש על על ארגון אונסק"ו ואונר"א הפועלים נגד ישראל, לדבריו.

על פועלו של ד"ר דורי גולד 

את הפרס היוקרתי, קיבל ד"ר דורי גולד לאחר הישגיו המשמעותיים במישור הדיפלומטי הישראלי וכראש המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ועל השפעת פעילותו במישור המדיני. לאחר ששירת תחת מספר ראשי ממשלה כיועץ מדיני, שגריר באו"ם וכמנכ"ל משרד החוץ, חזר ד"ר גולד אל המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה כנשיא המכון והמשיך בפעילות ענפה בתחום. 

כנשיא המרכז, ד"ר גולד, כתב מספר ספרים שהפכו להיות רבי מכר בארה"ב, והשפיעו ועדיין משפיעים על הממשל בארה"ב, כחלק משיקוליהם בקבלת ההחלטות בנוגע למדיניות כלפי ישראל.  

במישור המדיני, עסק המרכז בראשותו של ד"ר גולד, במלחמה בדו"ח השיקרי של השופט גלדסטון לאחר מבצע "עופרת יצוקה". בעימות  מול השופט באוניברסיטת ברנייז, בשנת 2015, קבע העיתון ה"בוסטון גלובל" כי ד"ר גולד "הביס" את השופט גולדסטון עם טיעוניו. 

כמו כן, הצליח תחת המרכז הירושלמי, להציג חזית נדירה בנוף המזרח תיכוני ולהציג באותו מכון בו שמטעמו הוא עומד לקבל את הפרס, בשנת 2015 את אחד מראשי מכוני המחקר הסעודים, הגנרל אשקרי, לעמוד במסיבת עיתונאים משותפת נגד הסכם הגרעין האיראני.