עבור לתוכן העמוד
Menu

שקרים היו בסיס ליחסים בינלאומיים

פיאמה נירנשטיין זכתה לכבוד רב במסגרת כתבה במכון מחקר יוקרתי

פיאמה נירנשטיין, חוקרת המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, ומומחית לטרור העולמי, אנטישמיות, ואירופה, זכתה לכבוד רב בכתבה מטעם מוסד המחקר הבינלאומי Gatestone institute, אנו מביאים את עיקרי הדברים שלה.

לראיון המלא:

http://bit.ly/2AIb9vK

נינרשטיין, עיתונאית בעברה וחברת פרלמנט איטלקי, מחברת רב-מכר, אמרה בראיון , כי בדיוק כמו בחירתו של נשיא ארה"ב לשעבר רונלד רייגן ומדיניות החוץ שלו  של ברית המועצות בשנת 1991, כך גם הנשיא דונלד טראמפ. לדעתה של נירנשטיין טראמפ הוא הגורם שהצית את ההפגנות באיראן, שלערכתה יכולות להוביל להפלת השלטון.

"שקרים היו הבסיס ליחסים בינלאומיים", מציינת חברת הפרלמנט לשעבר. "השקר של "דיאלוג" בין דתות נגד טרור, השקר של "שאיפות השלום הפלסטיניות", השקר כי טורקיה היא גשר לעולם המוסלמי והשקר המגוחך ביותר – רוחאני "המתון", כל אילו אומרת נירנשטיין הם סכנה גדולה לעולם וליחסים בינלאומיים.

תחום מומחיותה של נירנשטיין הוא אירופה והיחס שלה אל האיסלאם וההתמודדות של היבשת אל מול הטרור המוסלמי. לדבריה של חוקרת המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה: "תסמונת "לורנס איש ערב" חוזרת אל אירופה הישנה. זהו סנוביות של אנשים שמתאהבים בתרבויות אקזוטיות. ישנה סביבה רומנטיקה, הקשורה ל"שטיחי הקסם של מנורות אלדין", וממשיכה בדבריה: "אבל עם הרומנטיקה מגיע הפחד. פחד מפולש איסלמיסטי היכול לחתוך את הגרון של בני האדם".

"חשש מוביל את מדינות אירופה לנסות ולעשות עסקים עם ארגוני טרור", מנתחת נירנשטיין. "בתחילת שנות ה -80, למשל, חתמו פקידים איטלקים עסקה חשאית עם טרוריסטים פלסטינים, שהגיעה לשיאה לא בשיתוף פעולה, אלא בשורה של התקפות קטלניות נגד מטרות יהודיות". כמובן, מציינת החוקרת כי הדבר המניע את האירופאים כמו אז הוא הנפט.