עבור לתוכן העמוד
Menu

שמועות ברש"פ: שוחרר עיסאם עקאל

האזרח האמריקני נשפט למאסר עולם ועבודת פרך לפני כשבועיים הדין הפלסטיני • ברש"פ לא מגיבים

ברחבי רמאללה נפוצו שמועות בשעות האחרונות כי הרש"פ שחררה בחשאי לפני כמה ימים את סוחר הקרקעות עיסאם עקל והעבירה אותו לידי נציגים אמריקנים.

לעיסאם עקל אזרחות אמריקנית והוא נדון בבית דין פלסטיני למאסר עולם על כך שמכר בית ליהודים בעיר העתיקה. הרש"פ לא מגיבה על השמועות.

ב-31 בדצמבר נגזר על עקאל מאסר עולם על ידי  בית דין פלסטיני ברמאללה בנוסף נגזרו עליו עבודות פרך לאחר שהורשע במכירת בתים ליהודים בעיר העתיקה בירושלים.

עיסאם עקאל הוא בעל אזרחות אמריקנית ונעצר לפני 4 חודשים על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים. שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן וישראל ניסו ללחוץ על הרש"פ לשחררו , אולם הרש"פ טענה כי זו התערבות בעניינה הפרטיים.

גורמים בכירים ברש"פ מסרו כי הופעלו לחצים גדולים על הרש"פ וגם איומים על מנת להביא לשחרורו של האזרח, אך מחמוד עבאס התעקש שלא לשחררו ולהענישו בעונש כבד למען "יראו ויראו".

בהודעת בית המשפט הפלסטיני ברמאללה נאמר כי הנאשם עיסאם עקל הורשע ב"ניסיון לקטוע חלק מהאדמות הפלסטיניות ולספחן למדינה זרה". ברש"פ מרוצים מהפעילות של מנגנוני הביטחון הפלסטינים, שעפ"י הוראת מחמוד עבאס, פועלים באחרונה במרץ לסכל עסקות מכירת נדל"ן ליהודים במזרח ירושלים ובגדה.

גורמים פלסטינים מסרו כי  עקל  מכר בית ליהודים ( מעטרת כוהנים) בעקבת דרוויש, בעיר העתיקה בירושלים שבו התגוררו 2 משפחות בסכום של חצי מיליון דולר. הרש"פ עיקלה חשבונות בנק בבנקים פלסטינים של  עקל ושל משפחה נוספת החשודה שסייעה לו.