עבור לתוכן העמוד
Menu

"שווטרס ילך לחפש כותרות במקום אחר"

סולן להקת "פינק פלויד" קרא בשבוע שעבר לזמרים להחרים את תחרות האירווויזון שתתקיים בישראל השנה • אדם שי , חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה מסביר מדוע כמעט ואין סיכוי שיענו לקריאת תומך החרם על ישראל

בתגובה לפוסט של סולן להקת הפינק פלויד, רוג'ר ווטרס אומר אדם שי מהמרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ומומחה ללוחמה תרבותית כי "ווטרס ככל הנראה טעה בבחירת מגרש המשחקים שלו. על אמני פופ בתחילת דרכם קשה לאיים. אין להם בהכרח 'קריירה' מבוססת בה ווטרס יכול לפגוע, והם מספיק בקיאים בהלכות הפייסבוק בשביל לא להתרשם מפוסטים פרובוקטיביים ואיומים".

לדבריו של שי ישנם כמובן אמנים וסגנונות אמנות פוליטיים, אבל האירוויזיון איננו הבית הטבעי שלהם. עוד מוסיף שי כי ישנו גם סאבטקסט פורמלי: תקנון האירוויזיון אוסר באופן מוחלט ובלתי מתפשר על המועמדים לצאת בהצהרות פוליטיות. מועמד שיעבור על האיסור עלול למצוא עצמו מגורש מן התחרות בעוד מדינתו סופגת קנס כספי משמעותי.

"קשה לחשוב על אמנות פופ בתחילת דרכה מוותרת על חשיפה בפני 200 מליון צופים. ווטרס יאלץ לחפש כותרת במקום אחר", מסיים בדבריו שי.

ווטרס – קורא להחרים את אירוווזיון

המוזיקאי רוג’ר ווטרס, פעיל תנועת החרם על ישראל (BDS), פירסם בשבת פוסט בעמוד הפייסבוק שלו ובו הוא קורא לכל משתתפי האירוויזיון להחרים את התחרות, שתתקיים במאי בישראל.

את דבריו פתח ווטרס בפנייה ישירה למתמודד הפורטוגלי, קונאן אוזיריס, שטען כי הוא מתלבט אם לבוא לישראל. "הוא בדיוק זכה בהזדמנות לייצג את פורטוגל באירוויזיון ודווח כי הוא לא בטוח אם הוא רוצה לנסוע לתל אביב או לא", כתב סולן להקת "פינק פלויד" לשעבר. "חבר אמר לי כי אוזיריס שוקל להצטרף לשורת האמנים שנענים לקריאה הפלסטינית להחרים את האירוויזיון בעיר האפרטהייד תל אביב. אז כתבתי לו שיש פה הזדמנות לדבר, לשים את החיים מעל המוות ולמען זכויות בני אדם. איך? בכך שיעמוד לצד אחיו ואחיותיו בפלסטין. כך יראה סולידריות ל–189 מפגינים לא חמושים שנטבחו בעזה בשנה האחרונה, ובהם לא פחות מ–35 ילדים".

עוד הפציר ווטרס בזמר הצעיר כי עליו להתנגד לטיוח של "מה שדו"חות האו"ם הגדירו פשעי מלחמה ואולי אף פשעים נגד האנושות. אני יודע כמה ישראל והארגונים התומכים בה יכולים להיות משכנעים". הוא הוסיף: "בהצלחה אח יקר, אתה לא לבד, יש עוד 42 מתמודדים בהם נמצא את האחד. האחד שיש לו מספיק אהבה בלב כדי לעמוד ולהגיד 'אני מאמין בזכויות אדם ובזכויות אזרח אוניברסליות ובהגנה עליהם ללא הבדלי מוצא, לאום או דת'. מי שיהיה האחד ייזכר כי עמד בצד הנכון והצודק של ההיסטוריה, כמי שהתעקש על אהבה, אמת, שלום וצדק".

עד כה הזמר הפורטוגלי לא הגיב למכתבו של ווטרס.

 

View this post on Instagram

 

#Repost @kengah78 with @get_repost ・・・ The dark side of the moon… #rogerwaters @rogerwaters

A post shared by Roger Waters (@rogerwaters) on

ההופעה של ווטרס בונצואלה