עבור לתוכן העמוד
Menu

גונן שגב והעפיפונים -המערכה מול איראן ממשיכה

תא"ל במיל יוסי קופרווסר על חשיפת הסוכן האיראני: "נחמץ הלב" • על "טרור העפיפונים": על ישראל להבהיר לחמאס מי אחראי לסוגיה

"האמת היא שנחמץ הלב", אומר תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגיים לאור חשיפת השב"כ כי השר לשעבר גונן שגב, היה לפי החשד סוכן שגויס לטובת שירותי הביטחון האיראנים.

לראיון המלא:

"צריך להבין כי אנחנו בתוך מערכה נגד איראן וחלק מאותה מערכה אתה חייב להיות דרוך כל הזמן , בדומה לפרשת טננבאום" קופרווסר ממשיך ואומר כי שירותי הביטחון האיראנים יודעים לזהות את האדם החלש וזה הזקוק לכסף ולגייס אותו לטובתם במקרה הצורך. "בסה"כ בתקופה האחרונה יש לישראל יותר הישגים מאשר לאיראנים ואנחנו רואים את זה בסוריה ובחשיפת הארכיון הגרעיני. יחד עם זאת אסור לקפוא על השמרים".

"טרור העפיפונים" – להבהיר לחמאס מי אחראי

סוגיה מטרידה לא פחות בשיח הציבורי בימים הללו היא "טרור העפיפונים" החורך חלקות רבות בדרום הארץ והביקורת שעולה משרים בקבינט ומאנשים נוספים הטובעים תגובה נחרצת יותר של צה"ל לדברים. "אני חושב שיצרנו רושם מוטעה בשבועות האחרונים כי אנחנו מוכנים לחיות עם הטרור הזה" ,מדגיש קופרווסר וממשיך "האמת היא שאנחנו לא מוכנים לכך ולכן התחלנו להעביר לחמאס את המסר כי אנו רואים בו אחראי לסוגיה זו בדומה לירי הרקטות".

לדבריו של קופרווסר הכיוון אליו חותרים חלק מחברי הקבינט לירי על משלחי העפיפונים הוא מוטעה משום שמדובר בהרבה מאוד עפיפונים ומרדף אחר כל משגר יהיה כאילו "אנחנו רודפים אחר הזנב של עצמנו", בנוסף מדובר בילדים קטנים שאתה לא יכול ולא רוצה לירות עליהם והנקודה האחרונה אותה מעלה קופרווסר היא שלא מדובר בסופו של דבר באיום חיים ממשי על התושבים. קופרווסר מוסיף כי מהרגע שהגדרת את הפעילות הזו כפעילות טרור, עליך לבדוק את ספר החוקים ולראות מה ניתן לעשות אל מול הסיטואציה הזו.

להערכתו של קופרווסר החמאס אינו מעניין בהסלמה באזור שתביא עד כדי פעולה צבאית מסיבית ודבר זה יכול לשמש את ישראל כמנוף נגד "טרור העפיפונים" והחמאס וייתכן כי ישראל תצטרך לפעול קצת יותר בנחישות על מנת להבהיר את הנקודה לחמאס – אתה אחראי.