עבור לתוכן העמוד
Menu

רוחאני: משמרות המהפכה פעלו באומץ מול המכלית הבריטית

החלק השני של נאומו של נשיא איראן , רוחאני, בפני הקבינט עסק במשבר במפרץ • "לא ניתן לאיש להפר את המשמעת במפרץ הפרסי ובמיצרי הורמוז, אך איננו מחפשים מתח צבאי"

נשיא איראן, חסאן רוחאני, הדגיש בנאומו היום (רביעי) בפני הקבינט כי ביטחון המפרץ הפרסי, ים עומאן ומיצר הורמוז הוא חשוב מאוד עבור איראן. לדבריו, "לצד שמירה על ביטחון המפרץ הפרסי ומיצר הורמוז, הרפובליקה האיסלאמית של איראן פועלת למען הבטיחות של דרכי מים אחרות בעולם, כולל באב-אל-מנדב והאוקיאנוס ההודי ".

"למיצר הורמוז יש מיקום חשוב מאוד; אין להתייחס אליו כבדיחה או להתעלם מהתקנות הבינלאומיות, ואסור שספינה תיכנס לאזור בכיוון הלא נכון ותתעלם מההתרעות של ה- IRGC, האחראיות על ביטחון מיצר הורמוז, "אמר.

הוא הוסיף כי "האחריות העיקרית לשמירה על מיצר הורמוז והמפרץ הפרסי היא בעיקר בידי איראן והמדינות השכנות, והיא אינה עניינם של האחרים, והאומה האיראנית תמיד הייתה המגנה על המפרץ הפרסי", אמר.

מדוע ביקור הבלוגר הסעודי "הטריף" את הפלסטינים?

הנשיא שיבח את עבודתם האמיצה של משמרות המהפכה, "ה- IRGC תפס באומץ את הספינה הבריטית מכיוון שהיא סירבה לכל ההוראות וההתרעות. הם עשו דבר מאוד מדויק, מקצועי ונכון, ואני מאמין שכל העולם צריך להיות אסיר תודה למשמר המהפכני על הבטחת ביטחונו של המפרץ הפרסי ".

רוחאני אמר, "לא ניתן לאיש להפר את המשמעת במפרץ הפרסי ובמיצרי הורמוז, אך איננו מחפשים מתח צבאי; הפעולות שביצענו עד כה היו בהתאם להפרות של הצד ההפוך השני, כפי שהוכיח המקרה של המל"ט שהופל ".

" איראן מעולם לא חיפשה מתיחות וסכסוך", הדגיש הנשיא האיראני, "אנחנו לא מתכוונים להמשיך במתיחות עם כמה מדינות אירופאיות ואם הם מחויבים למסגרות בינלאומיות ולנטוש כמה פעולות, כולל מה שעשו בגיברלטר, הם תקבל תגובה נאותה מאיראן ".

רוחאני גם שיבח את עבודתה החשובה של מערכת הביון והשופט נגד מערכת הביון של ארה"ב וה- CIA בימים האחרונים, ואמר, "מערכות הביון והשיפוט של ​​ארצנו עשתה עבודה רבה נגד מערכת הביון האמריקאית, אשר מראה שכשכולנו יחד, הכל יתנהל כשורה ".

לסיקור החלק הראשון :

רוחאני: אם התנאים לא יבשילו – נעבור לפעימה השלישית