עבור לתוכן העמוד
Menu

רוחאני מציב אולטימטום נוסף לאירופה

בנאום מול הפרלמנט האיראני הזהיר כי אם עד סוף השבוע מדינות אירופה לא יתחילו לרכוש נפט מאיראן, יחל השלב השלישי בהפחתת המחויבות להסכם • אתמול פרסמנו כי אחת האפשרויות של הממשל - העשרת האורניום ל-20 אחוזים

בנאום לפני המג'לס , הפרלמנט האיראני, אמר נשיא איראן , חאסן רוחאני כי השותפים האירופאים להסכם ה JCPOA חייבים להסכים על קניית נפט מאיראן עד ל-6 בספטמבר, מועד האולטימטום האיראני למעבר לשלב השלישי של הפחתת המחויבות האיראנית להסכם הגרעין.

עוד אמר רוחאני ב כי "היו הרבה הצעות לניהול משא ומתן עם ארצות הברית, אך התשובה שלנו תמיד תהיה שלילית".

ג'ואד ע'פארי – "הקצב מחלב" – ארכיטקט בניין הכוח האיראני בסוריה

אתמול דווח כי בפריס נערכות שיחות אינטנסיביות בין הנשיא מקרון לשליחים מממשלת איראן המנסים להגיע להסכם על מתן קו אשראי לאיראן בסכום גדול על מנת לנסות ולעקוף את הסנקציות של ארה"ב. במקביל נמצא שר החוץ זריף במוסקבה בביקור.

אתמול פרסמנו באתר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה כי איראן מזהירה את האיחוד אירופי ואת מדינות אירופה החתומות על הסכם הגרעין כי אם תמשיך לעמוד בהתחייבויות שלהן כלפי איראן , הצעדים של טהראן יהיו יותר החלטיים בנוגע להפחתת המחויבות של איראן להסכם, כך אמר דובר הממשלה עבאס מוסאווי.

"הצעד השלישי יהיה כבד יותר מהראשון והשני, כך שהוא יכול ליצור איזון בין זכויותיה וחובותיה של הרפובליקה האסלאמית כלפי ההסכם".

מוסאווי אמר כי איראן מיישמת את תגובותיה אבל במקביל שומרת על חלון הזדמנויות דיפלומטי והדגיש כי הפגישה בפאריס היא חלק מאותו מאמץ.

בראשון  אמר נשיא הפרלמנט האיראני וראש ועדת החוץ, מאג'טאבא זונואר כי הממשלה צריכה ל-20% את רמת העשרת האורניום ולהתקין צנטריפוגות מסוג IR6 ו-IR8 כצעד תגובה שלישי לאי כיבוד ההסכם על ידי אירופה.

"אנו יכולים לאמץ מספר צעדים רציניים לשלב השלישי הקרוב. אחד מהם הוא המשך  העשרת האורניום המועשר מ -3.67% ל -4.2% ול- 20% לצורך פיתוח ההרתעה הנחוצה". הוא הדגיש  גם את  הגדלת נפח האורניום המועשר, התקנת צנטריפוגות IR6 ו- IR8 המתקדמות, שחזור עבודות להקמת כור מים כבדים בארק על בסיס תכנון העבר, והורדת התחייבויות כלפי הסוכנות לאנרגיה אטומית והשעיה מרצון של אמנת ה –NPT.

בשבוע שעבר דיווחנו כי מחמוד ג'וואד זריף, בעת ביוקרו כי איראן תעבור לשלב השלישי של הורדת המחויבות שלה להסכם ה –JCPOA החל מה-6 בספטמבר.

"השלב השלישי (של הקפאת תכנית הגרעין) יתחיל ב-6 בספטמבר", כך אמר בראיון לעיתון הגרמני Sueddeutsche Zeitung.