עבור לתוכן העמוד
Menu

רוחאני: "יציבות סוריה – מטרה אזורית של איראן"

נמשכות הפגישות בין שר החוץ מועלם להנהגה באיראן • המדינות חתמו על הסכמי שיוף פעולה רבים לאחרונה

נשיא איראן, רוחאני, אמר היום (רביעי) כי "היציבות והביטחון של סוריה הן מטרה אזורית חשובה  לאיראן". הוא  אמר את הדברים במהלך פגישה עם שר החוץ הסורי, ואליד מועלם בטהארן, כך דיווחה סוכנותה ידיעות "תנסים". הוא הוסיף כי המטרה היא להשיב את סוריה ואת תושביה למסלול חיים נורמלים.

סבב שיחות בין סוריה לאיראן

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי (מעל"ל)של איראן, עלי שמח'אני המשמש גם כנציג המנהיג בה, נפגש (5 פברואר) עם שה"ח הסורי, וליד מעלם המבקר בסוריה ואמר כי המשך ההתקפות של ישראל נגד הצבא הסורי, כוחות ההתנגדות וריבונותה  של סוריה "בלתי מתקבל על הדעת". שר החוץ הסורי,  נפגש קודם לכן עם מחמד ג'ואד זריף, עמיתו האיראני.

מהלומה מוחצת

שמח'אני הזהיר, כי במקרה ותמשכנה ההתקפות הישראליות איראן כבר תכננה מראש סדרת מהלכים  מתאימים שנועדו למנוע מישראל לשוב ולתקוף ואף "להנחית עליה בתגובה מהלומה מוחצת וללמד לקח בלתי נשכח את המשטר הציוני הפושע והשקרן ". הבכיר האיראני, דחה דיווחים על הרוגים איראנים במהלך ההתקפה  הישראלית האחרונה על "מטרות האיראניות" בסוריה[1].

לקריאה נוספת:

איראן דורשת החזר חובות מסוריה

שמח'אני הביע  את נכונותה של איראן להשתלב בפרויקטי שיקום בסוריה ואמר כי השבת היציבות והביטחון לסוריה מהווה הזדמנות לפיתוח וסיוע לעם הסורי שסבל במהלך המלחמה. לדבריו, איראן לא תהסס לסייע ולייעץ לסוריה גם בכל הקשור לשיקום המדינה באותו אופן בו סייעה לממשלתה להילחם נגד הטרור והיא תמשיך בשת"פ זה על למידור הטרור.

שה"ח הסורי, מועלם, אמר מצדו, כי "נוכחות היועצים הצבאיים האיראניים בסוריה היא בהתאם להזמנת ממשלת סוריה ונועדה לסייע לצבאה במלחמה נגד הטרור וכי מחובתה של זו לספק הדנה לכוחות האיראנים הפועלים בתחומה.

הסיוע האיראני לסוריה "נלקח מגרונו של העם האיראני"

וליד מועלם הגיע לאיראן פחות משבוע לאחר ביקור של משלחת איראנית בכירה בראשות סגן הנשיא , אסחאק ג'האנגירי, מספר שרי בממשלת איראן ועבד אלנאצר המתי, נגיד הבנק המרכזי של איראן. גם חשמתאללה פלאחת פישה, יו"ר וועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט האיראני ביקר יחד עם עוד שני חברי מג'לס בסוריה ונועד  עם נשיאה, בשאר אסד ועם ראש הממשלה.