עבור לתוכן העמוד
Menu

'“רגבים”' הגישה לבג"ץ סרטונים מאתרים מוסלמים שמלמדים על המשך פעילות המסגד בשער הרחמים

המשטרה החרימה ציוד במקום • ארדן: "מגעים עם ירדן להפיכת המקום לספריה או משרד. צריך לזכור שהמתחם בבעלות הוואקף ועדיף שימוש כזה על פני מסגד"

זרועות הביטחון פעלו במהלך יום הכיפורים האחרון במתחם שער הרחמים והחרימו במקום שטיחי תפילה, וילונות, רהיטים ופרגוד.

קודם לכן עדכנה תנועת “רגבים” את בג"ץ, כי בניגוד לכאורה להצהרות המדינה שניתנו באופן חסוי במהלך דיון שנערך בבג"ץ לפני שבועיים בלבד, הרי שהוואקף ממשיך להפעיל במקום מסגד, תוך קיום תפילות, שיעורים אסלאמיים, ופעילות דתית נוספת.

בדיון שהתקיים לפני שבועות אחדים, עדכנו כזכור נציגי משרד ראש הממשלה ומשטרת ישראל, את בג"ץ באופן חסוי, ובמעמד צד אחד בלבד, בפעולות בהן נוקטת המדינה בשער הרחמים.

הנשיאה חיות שישבה בראש ההרכב יחד עם השופטים מני מזוז וענת ברון, אמרה בתום ההצהרה החסויה של המדינה: "ביקשנו וקיבלנו הסברים על מה שנעשה. מטבע הדברים, לא ניתן לפרט במעמד שני הצדדים, אבל מה שנרצה לומר ואין מניעה לומר, שנעשית על פי התרשמותנו פעילות ממשית בכל הערוצים, להגיע לפתרון מושכל למצב שנוצר במקום. ככל שהעתירה נועדה לדרבן את המשיבים לפעול, התרשמנו שנעשית פעילות".

על רקע הצהרה זו הגישה תנועת “רגבים” הודעה מעדכנת לבג"ץ, ובה תיעוד מקיף שהעלו פעילים אסלאמיים לרשתות החברתיות במהלך השבועות האחרונים, המלמד כי המקום מתנהל כמסגד, הכולל שטיחי תפילה, קיום תפילות, שיעורים איסלאמיים ופעילות דתית נוספת.

מנגד הבהיר השר לביטחון פנים גלעד ארדן, בראיון שפרסם עימו העיתונאי ארנון סגל בעיתון מקור ראשון, כי ראש הממשלה ו'גורמים אחרים' הנחו למנוע את הפיכת מתחם שער הרחמים למסגד וכי במקביל ישראל שואפת להגיע להסכמה עם הירדנים על היעד החלופי של אתר זה . "כעת", עדכן ארדן, "מנסים להגיע להבנה, שהירדנים מעכבים אותה עוד ועוד – ולפיה המקום ישופץ כספרייה ולא ישמש לצורך דתי או בית תפילה”

"צריך לזכור", ציין עוד ארדן, "שהנכס הזה איננו של ממשלת ישראל. כל ההר הוא בניהול הוואקף. המשטרה היא הריבון במקום רק בהקשר הבטחוני. אין לה בעלות על שום נכס בהר הבית… אין לנו עילה משפטית למנוע את הפיכת המקום למסגד, אלא אם כן נוכיח שארגון טרור משתמש במתחם. לאורך השנים לא נוכל להחזיק את המתחם הזה סגור, ולכן לטעמי, הנזק יקטן אם ייעשה בשער הרחמים שימוש משרדי של הוואקף במקום מסגד"