עבור לתוכן העמוד
Menu

קריאה לחרם על רשת "רמי לוי" ברש"פ

למעלה מחודשיים מנהלת הרשות קמפיין נגד מכירת קרקעות ודירות ליהודים במזרח ירושלים • הקריאה נגד הרשת הקמעונאית על רקע פתיחת סניף בצפון הבירה

שלב חדש במסגרת הקמפיין חרם הקרקעות והחרם הכלכלי נגד ישראל ברש"פ. היום (חמישי) יצאו הכוחות הלאומיים והאסלאמיים בקריאה להחרים מרכזי קניות ישראלים. הסיבה לקריאה לחרם היא כי הם "מקור מימון לייהוד ירושלים". הקמפיין החל לקראת פתיחת סניף חדש של רמי לוי בצפון ירושלים.  בקמפיין שרץ ברשתות החברתיות נטען כי " נורמליזציה כלכלית היא בגידה".

‏כבר זמן רב הרשות הפלסטינית עומדת מאחרי קמפייין שמטרתו לערער את היציבות בירושלים , בעיקר במזרח העיר, דרך קריאה לחרם והפעלת לחץ על פלסטינים החשודים במכירת קרקעות ליהודים. במסגרת הקמפיין נעצר , בניגוד להסכמי אוסלו, עיסאם עקל, אזרח פארה"ב לחקירה ומעצרו הוארך ל-45 יום.

דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל, דרש מהרש"פ את שחרורו המיידי . הרש"פ דחתה את בקשת ארה"ב לשחרר את עיסאם עקל שנחשד במכירת בתים ליהודים בעיר העתיקה. עקל הנושא בנוסף אזרחות אמריקנית.

הרש"פ טוענת כי מדובר בעניין פלילי וכי הוא לא נחטף אלא התייצב מרצונו לחקירה ברמאללה. בחקירה, כך לפי אותם גורמים, טען כי רכש בית ליד שער הפרחים לשימוש אישי ולא כדי למכור אותו ליהודים המשתייכים לעמותות הרוכשות בתים. בית משפט פלסטיני האריך אמש את מעצרו ב-45 ימים.

במסגרת הקמפיין שמנהלת הרש"פ נגד מכירת בתים וקרקעות ליהודים בירושלים, הזהיר אתמול השיח' עכרמה צברי, הדרשן של מסגד אלאקצא, מפני מודעות של חברות ישראליות ברשתות החברתיות שמציעות הלוואות כספיות מפתות של מאות אלפי שקלים תמורת משכון בתים או קרקעות. מדובר בצעד חשוד שמטרתו להעביר נדל"ן למתנחלים בדרכי רמי, כך לדבריו.

משטרת ישראל פעלה  נגד מספר תושבי מזרח ירושלים הפעילים במסגרת מנגנוני הביטחון הפלסטינים, וחלקם אף זוכה לקבל קצבאות ממדינת ישראל, זאת בניגוד לסעיף 7 לחוק היישום הקובע כי חל איסור גיוס והתגייסות לשירות בכוח המזוין של הרש"פ.

במהלך החיפוש בבתי החשודים נתפסו עשרות אלפי שקלים במזומן ובמטבע זר, תעודות מנוי של המשטרה הפלסטינית, מדים מסוגים שונים, תחמושת, ציוד צבאי מגוון, תעודות הסמכה שונות, תמונות ומסמכים רבים. העצורים משתייכים למנגנון המודיעין הכללי, של הגנרל מאג'ד פרג' ולמנגנון הביטחון המסכל של הגנרל זיאד הב אלריח. השניים אמנם משתפים פעולה מול ישראל באזור הגדה אבל מפרים את ההסכמים בירושלים וזאת לפי הוראת אבו מאזן על מנת להבעיר את אזור ירושלים במטרה לסכל את צעדי טראמפ וישראל.

במקביל עצרו כוחות הביטחון את עדנאן ע'ית' ,מושל ירושלים, מטעם הרש"פ וכן על עדנאן חוסייני, השר לענייני ירושלים, ברש"פ נאסר לעזוב את הארץ ל-3 חודשים.