עבור לתוכן העמוד
Menu

קריאה חדשה להפללת אנטישמיות כפשע בינלאומי

הועידה הבינלאומית הראשונה להפללת האנטישמיות כפשע בינלאומי התקיימה ביום שני ה11.5 בירושלים לנוסח המלא באנגלית קריאה חדשה להפללת אנטישמיות כפשע בינלאומי יוזמה חדשה בישראל מציעה להיעזר בבתי הדין הבינלאומיים כדי להילחם באנטישמיות העולמית. השגריר אלן בייקר, מי שהיה שגריר ישראל בקנדה ויועץ משפטי למשרד החוץ, וכיום הוא עמית במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדיניות, מתכוון לדרוש מהקהילה […]

הועידה הבינלאומית הראשונה להפללת האנטישמיות כפשע בינלאומי
התקיימה ביום שני ה11.5 בירושלים

לנוסח המלא באנגלית

קריאה חדשה להפללת אנטישמיות כפשע בינלאומי

יוזמה חדשה בישראל מציעה להיעזר בבתי הדין הבינלאומיים כדי להילחם באנטישמיות העולמית.

השגריר אלן בייקר, מי שהיה שגריר ישראל בקנדה ויועץ משפטי למשרד החוץ, וכיום הוא עמית במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדיניות, מתכוון לדרוש מהקהילה הבינלאומית ל"הפליל" את האנטישמיות ולמעשה להתייחס אליה כפשע בינלאומי.

ד"ר בייקר ניסח אמנה בינלאומית "בדבר מניעתו וענישתו של פשע האנטישמיות".

האמנה, הבנויה על פי המתכונת המקובלת של אמנות בינלאומית נגד טרור ופשעים דומים, כוללת את הסעיפים הבאים:

  • הגדרה כוללת של פשע האנטישמיות על כל מרכיביו, המבוססת על מסמכים שגובשו על ידי ארגונים יהודיים ובינלאומיים, תוך הנחת-יסוד שכל תופעה של אנטישמיות המביאה לידי אלימות, או הנועדת להביא לתוצאה של אלימות, תהווה פשע בינלאומי.
  • מחויבות של מדינות להפליל אנטישמיות בחקיקה הפנימית שלהן ולהעמיד לדין מבצעי מעשי אנטישמיות, או להסגירם.
  • מחויבות לשתף פעולה ולהחליף מידע עם מדינות וגופים במישור הבינלאומי.
  • מחויבות ליזום תוכניות חינוך לאומיות נגד אנטישמיות.
  • הקמת פורום פיקוח בינלאומי נגד אנטישמיות לשם תאום ופיקוח על פעולות של מדינות וארגונים בינלאומיים.

בכוונת המרכז הירושלמי להשיק את טיוטת האמנה בסדרת כנסים וועידות במרכזי האו"ם, בארגונים ובבירות שונות ברחבי העולם, וכן בקרב קהילות וארגונים יהודיים. זאת, במגמה לעודד מדינות לתת חסות ליוזמה ולהגיש את הטיוטה לגופי האו"ם המתאימים לשם המשך הטיפול המשפטי והעברת האמנה לאישור בינלאומי.

"כולם יודעים לגנות את תופעת האנטישמיות אך לא עושים מה שצריך לעשות כדי להילחם נגדה ברמה המשפטית הבינלאומית", אומר ד"ר בייקר. "מצד שני, בתי הדין הבינלאומיים מזמנים אנשים מכל העולם לתת את הדין על פשעים שונים. אנחנו סבורים שזה המקום לפעול גם נגד האנטישמיות באופן נחרץ וחד משמעי. אם העולם באמת רוצה לפעול נגד התופעה הנוראה, הגיע הזמן ליישר קו בנוגע לצעדים שצריך לנקוט נגדה. כמו כן, צריך לקבוע כללים ברורים למהי אנטישמיות ולהגדיר קודים בינלאומיים למניעתה. אנו מצפים שהיוזמה תזכה לדיון מעמיק בקרב כלל הגופים והמדינות העוסקים באנטישמיות במסגרת הבינלאומית", הוסיף בייקר.