עבור לתוכן העמוד
Menu

קנדה: מאמר מערכת קורא לפעולה ערבית צבאית נגד ישראל

מאמר מערכת נוסף בעיתון קנדי בשפה הערבית שולל במשתמע את זכות העם היהודי להקים את מדינתו העצמאית בארץ ישראל, וקורא לפעולה צבאית ערבית כדי לסייע לעם הפלסטיני

מאמר המערכת של העיתון הקנדי בשפה הערבית "ארכ אל-ערביה ג'ורנל" היוצא לאור ע"י "אח'באר אל-ערב" (גיליון 983, 3 באוקטובר 2018, עמוד 1) מבקר בחריפות רבה את המשטרים הערביים על אזלת ידם בהגשת סיוע לעם הפלסטיני.[1]

 

להלן התרגום מערבית של מאמר המערכת פרי עטה של אינאס אל-מצרי מהמילטון, אונטריו:[2]

 

אהה.. הו ארץ!!

 

[העיר] אל-קודס [ירושלים] היא הכלה של הערביות שלכם?!

 

האם הדבר הזה מתקבל על הדעת? הושלמה העברת השגרירות האמריקנית ל[עיר] אל-קודס ודבר לא זז אצל השליטים הערבים. האם הבגידה הגיעה למצב בו היא תחזיר אותנו לתקופות של הצהרת בלפור [1917] ו'הנכבה' של פלסטין [1948] בתחילתן כאשר המדינות הערביות מדברות בלהט על אל-קודס, זכויותיה וועידותיה, אך מותירות [לבדו] את עמנו [הפלסטיני] הגיבור חסר הישע, וכאשר יותר מ-60 חללים [שהידים] נהרגו ויותר מ-220 נפצעו ביום אחד [14 במאי 2018], ולהם [לשליטים הערבים] לא אכפת מגודל האסון ומחומרת המצב!

 

למי שייכים הצבאות הערביים וההתחמשות הזו? אם לא נעשה בהם שימוש כדי להגן על כבוד האומה [הערבית]?

 

אנו חיים בתקופת הבגידה החדשה הבאה לידי ביטוי בקול, בתמונה וביוטיוב וכל [המציאות] נחשפת, ולפיה ארה"ב אינה יכולה להעביר את השגרירות שלה אלא באישור תפיסתה ע"י שליטים של ארבע מדינות, וייתכן יותר [מארבע מדינות]! וכולם אינם מתעניינים אלא בהישארותם על כיסא השלטון.

 

יבושו השליטים הללו ואיני מוציאה מן הכלל איש מהם כאשר מתרחש הטבח ביום הזיכרון ה-70 ל'נכבה' [14 במאי 2018] של פלסטין והם אינם זזים ממקומם [כדי לסייע לפלסטינים].

 

איני יכולה למצוא מילים המטיבות לבטא [את המסר] ממילות המשורר העיראקי מוזאפר אל-נוואב [مظفر النواب] אותן אקדיש לכם [קטע מהשיר[3]]:

 

[העיר] אל-קודס היא הכלה של הערביות שלכם

אם כך מדוע הכנסתם את כל נואפי הלילה לחדר שלה?

וחדלתם  מלשמוע את זעקות בתוליה מאחורי הדלת

החזרתם את הפיגיונות שלכם [לנדנם]

והתנפתחתם מכבוד

ואתם צעקתם עברה כדי שתשתוק מתוך שמירה על הכבוד

וזה הדבר אשר מעניק לכם כבוד

בני הפרוצה, האם הנאנסת מחרישה?

בני הפרוצה

איני מתבייש לומר לכם את האמת עליכם

דיר חזירים טהור יותר מהטהור שבכם

 

מאמר המערכת מטיח עלבונות קשים במנהיגי מדינות ערב לדורותיהם אשר הפגינו חידלון ולא סייעו לסכל את הצהרת בלפור בדבר הקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל, ולהושיט סיוע לפלסטינים שיכול היה למנוע את 'הנכבה' – הקמת  מדינת ישראל הנתפסת כאסון לאומי בעיני הפלסטינים.

 

החידלון הערבי, קובע מאמר המערכת, נמשך גם בימים אלה כאשר המנהיגים הערבים העניקו אישור לארה"ב להעביר את שגרירותה לירושלים ובהימנעותם להגיב על הריגתם של עשרות פלסטינים בידי ישראל בהפרות סדר רחבות אלימות ורחבות היקף לאורך גבול רצועת עזה ביום בו נערך טקס רשמי להעברת השגרירות. דר' סלאח ברדוויל, מבכירי הנהגת חמאס ברצועת עזה, אמר[4] כי 50 מבין 60 ההרוגים הפלסטינים בהפרות הסדר ב-14 במאי 2018 היו פעילי חמאס.[5]

 

כותבת מאמר המערכת סבורה, כי התגובה הערבית נגד ישראל הייתה צריכה להיות צבאית כדי להגן על הכבוד של האומה הערבית, והיא רואה באזלת היד של מדינות ערב ביטוי לבגידה בערביות.

 

מאמר המערכת מציג את ישראל כמדינה בלתי לגיטימית אשר הדרך הראויה לפעול מולה הוא באמצעות הצבאות הערביים, ובמשתמע הוא שולל את הזכות ההיסטורית והדתית של העם היהודי להקים מדינת לאום בארץ ישראל.

 

הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה (International Holocaust Remembrance Alliance – IHRA), בה חברה קנדה, מכלילה בהגדרת במונח אנטישמיות גם את "הכחשת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית".[6]

[1]    https://drive.google.com/open?id=1h-AvDxctF_yAjWY5IAJmz-DLBVq5beIb

[2]    https://drive.google.com/open?id=1h-AvDxctF_yAjWY5IAJmz-DLBVq5beIb

[3]    http://www.adab.com/modules.php?name=Sh3er&doWhat=shqas&qid=64136

[4]    https://www.memri.org/tv/hamas-politburo-member-bardawil-fifty-martyrs-were-hamas-members

[5]    https://www.memri.org/tv/hamas-politburo-member-bardawil-fifty-martyrs-were-hamas-members/transcript

[6]    https://www.holocaustremembrance.com/sites/default/files/press_release_document_antisemitism.pdf