עבור לתוכן העמוד
Menu

איראן: ניסיונות חיסול באירופה וקמפיין מנגדים מבית

ההשאתגים #IRGCTerrorists  #IRStateTerrorism מככבים ברשתות החברתיות באיראן במחאה על החיסולים של משמרות המהפכה

משתמשי רשתתות חברתיות הפועלים נגד המשטר באיראן השיקו קמפיין טוויטר חדש תחת ההשאתגים #IRGCTerrorists  #IRStateTerrorism – הטרור של הרפובליקה האסלאמית ושל משמרות המהפכה .

הקמפיין מפרט את שמות מתנגדי המשטר שנרצחו על ידי הרפובליקה באיראן ומחוצה ב-40 השנים האחרונות וכן את פעילות כוחות הביטחון האיראניים ומשטרת המוסר נגד אזרחים וסטודנטים באוניברסיטאות באיראן.

בחלק מציוצים נכתב כי רשימה מלאה של כל הנרצחים תפורסם לאחר שיופל המשטר.

בזיקה לרצח העיתונאי ומבקר המשטר הסעודי כותבים חלק ממתנגדי המשטר האיראני כי בניגוד לערב הסעודית המשטר האיראני כלל אינו טורח להסתיר את מעשיו נוכח סלחנותו של העולם ובעיקר אירופה ממעשיה של איראן.

 

איראן מנסה לחסל מתנגדי משטר בחו"ל

דנמרק סכלה (30 נובמבר) פיגוע איראני נגד פעיל אופוזיציה ערבי המתגורר בדנמרק. בעקבות החשיפה החזירה דנמרק את שגרירה מטהראן וקראה להטיל סנקציות קשות על איראן, שמצדה, כצפוי, דחתה את ההאשמות

בהקשר זה מספר חברי מג'לס (פרלמנט) איראנים מתחו ביקורת על מעצרו (יולי 2018)  בגרמניה  של , אסאדאללה אסדי  Assadollah Asadi דיפלומט איראני, באשמת אספקת חומר נפץ לזוג איראנים ממוצא בלגי כדי שיבצעו פיגוע נגד המג'אהדין חלק ארגון אופוזיציה האיראני ב-  Villepinte ליד פריס. אסדי הוסגר לבלגיה מגרמניה ב-10 באוקטובר. איראן מחתה בחריפות על הכוונה להסגיר את אסדי לבלגיה ומספר חברי מג'לס אף בקשו לערוך שימוע לשר החוץ בעניין זה

בעבר בצע המשטר האיראני סדרת חיסולים של מתנגדי משטר באירופה בעיקר בגרמניה ובצרפת. ב-2 באוקטובר צרפת הקפיאה את נכסיהם של שני אזרחים איראניים וכן של אגף במיניסטריון המודיעין לאחר שלטענת גורמי ביטחון צרפתים הם עמדו מאחורי ניסיון הפיגוע בפריס. כמו במקרים דומים בעבר צרפת בחרה להשקיט את האירוע למרות מעורבות מיניסטריון המודיעין האיראני בתכנון ההתנקשות בפריס. צרפת בחרה להוריד פרופיל בפרשה כדי לאפשר את המשא ומתן בין איראן לבין מדינות אירופה בנושא הגרעין בעניין עקיפת הסנקציות האמריקניות והוא משקף היטב את עמדת אירופה הבוחרת להתעלם בהפרת זכויות האדם באיראן ופעילותה בתחום חיסול מתנגדי המשטר מחוצה לה.

ניסיונות ההתנקשות האיראניים האחרונים בפעילי אופוזיציה בחו"ל התרחשו לאחר זמן רב יחסית בו לא בצע המשטר האיראני חיסולים בחו"ל. נראה, הלחץ על איראן בעקבות הסנקציות האמריקניות שהוטלו עד כה ואלה הצפויות על תעשיית הנפט בתחילת אוקטובר מגבירים את חששו של המשטר כי פעילי אופוזיציה הפועלים בחו"ל יצליחו להשפיע על דעת הקהל בתוך המדינה כדי לפעול להפלת המשטר .