עבור לתוכן העמוד
Menu

קמפיין השיבה 2.0: המטרה – שבירת המצור הימי

תנועת חמאס מארגנת שני משטים כדי לנסות ולפרוץ את המצור הימי על הרצועה • הסרת המצור הימי או בניית נמל בעזה יאפשרו לחמאס לקבל אמצעי לחימה מתקדמים מאיראן דרך הים

תנועת חמאס מרחיבה את קמפיין "צעדת השיבה ושבירת המצור על הרצועה" ומשיקה 2 משטים לעבר חוף עזה וממנו כדי לנסות ולפרוץ את המצור הימי המוטל על הרצועה.

ב-20 במאי יצאו 4 ספינות מנורבגיה לכיוון רצועת עזה שאמורות להגיע לאזור ב-27 ביולי ואילו ב-29 במאי תפליג מנמל עזה הספינה הראשונה לעבר קפריסין כשעליה עשרות חולים וסטודנטים שיציאתם מהרצועה נאסרה ע"י ישראל.

ההפלגה מעזה נועדה גם לציין את תקרית ספינת ה"מרמרה" הטורקית בשנת 2010  ולמקד את הזרקורים הבינלאומיים בדרישה להסיר את המצור הימי ולהקים נמל שישרת את תושבי הרצועה.

לא ברור אם חיל הים הישראלי יאפשר לספינה לצאת מתחום המים הטריטוריאלים של רצועת עזה אל לב ים ולהגיע לקפריסין.

את משט 4 הספינות שיצא מנורבגיה לעבר רצועת עזה  ארגנו 2 גופים, "קואליציית צי החירות" ו "הועדה הבינלאומית להסרת המצור מעל הרצועה" שמתואמים באופן הדוק עם הנהגת חמאס ומטה קמפיין "צעדת השיבה".

בדרך לרצועת עזה יעגנו הספינות בכמה נמלים בגרמניה, בריטניה והולנד ושם יקיימו פעילות הסברתית למען הסרת המצור מעל הרצועה.

הנהגת חמאס החליטה להרחיב את קמפיין "צעדת השיבה ושבירת המצור" כדי לנסות וליצור באזז תקשורתי ולהעלות את נושא המצור לראש סדר היום הבינלאומי במיוחד נוכח המגעים המתקיימים מאחורי הקלעים להגיע להסכם הודנה או "הסדרה" בין חמאס לישראל.

בחמאס מנסים להגביר את הלחץ על ישראל ונראה כי הקמפיין ימשך גם מעבר ל-5 ביוני("יום הנכסה").

אין על הספינות שום ציוד רפואי או מזון ונראה כי מדובר באקט תעמולתי אנטי ישראלי שנועד למשוך את תשומת הלב התקשורתית באמצעות עשרות פעילים שיהיו על הספינות ויפגינו נגד ישראל בנמלים שבהן יעגנו הספינות באירופה.

המצור הימי על רצועת עזה הוא חשוב מאוד מכיוון שהוא נועד לחסום את האפשרות של הברחת אמצעי לחימה מאיראן וחזבאללה לרצועת עזה דרך הים.

רק בשבוע שעבר התפאר מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, בראיון לערוץ הטלוויזיה "אל-מיאדין" כי היחסים בין חמאס לחזבאללה ואיראן הם מצויינים ועל בסיס יומי כולל עם הגנרל קאסם סולימאני מפקד גיס "אלקודס" במשמרות המהפכה" האיראניים.

סביר להניח כי חיל הים הישראל ימנע מ-4 הספינות להגיע לחופי עזה ויעצור אותן בלב ים, לפני כ-10 ימים השמיד חיל האוויר הישראלי 2 ספינות של הכוח הימי של חמאס שעגנו בנמל עזה ושאמורות היו לצאת ללב ים כדי לקבל את פני המשט.

ישראל צריכה לנקוט משנה זהירות ולא להסיר את המצור הימי גם במקרה שיושג הסכם "הסדרה" בינה לבין חמאס, כל עוד תנועת חמאס המחוברת לאיראן בטבורה שולטת ברצועה תתעכב בנייתו של הנמל הימי למרות שישראל מחוייבת לאפשר את הקמתו עפ"י הסכמי אוסלו.

חמאס מסרבת להתפרק מנשקה ולפרז את רצועת עזה והקמת נמל ימי בעזה פירושה בניית צינור חמצן לתנועת חמאס ישירות עם איראן.